FEKAR, Vladimír: Střídmá krmě Karolínská - Šťastný domov. AS 2007, č. 2, s. 39-40.
Hašek - dramaturgický objev
Rožnovský soubor DI GOKNU se mohl pochlubit především dramaturgickým objevem. Zpracováním Haškovy povídky Šťastný domov vznikla velmi aktuální a vtipná satira, která odhalila nejen neskrývané divadelní možnosti Haškových povídek, ale bohužel také režijní i herecké rezervy ambiciozního a sympatického rožnovského souboru.
Sledujeme příběh muže, který nás svým vyprávěním noří do svého směšně trpkého osudu. Nešťastně se totiž oženil s vášnivou čtenářkou časopisu Šťastný domov. Žena celý svůj rodinný život podrobuje radám a návodům na rodinné štěstí z tohoto časopisu. Bohémsky založený Jaroslav Hašek tady s nesmírnou komediální nadsázkou a lehkostí ukazuje na směšnost nejen žen prvorepublikových. Naopak doceníme jeho mistrovství vystihnout fenomén, který se na počátku dvacátého století teprve rodil, aby v dnešní medializované společnosti, (v níž se ženy a lidé vůbec velmi často neřídí sami sebou, ale tím, co je jim diktováno módními trendy z časopisů, televize atd.) došel mnohdy až hrůzných a absurdních podob. Koneckonců hyperbola je Haškovou velkou komediální zbraní. Rožnovští však zůstali u víceméně převyprávěného příběhu, jejich rozehrávání situací působí na mnoha místech spíše těžkopádně.
Rožnovský soubor DI GOKNU se mohl pochlubit především dramaturgickým objevem. Zpracováním Haškovy povídky Šťastný domov vznikla velmi aktuální a vtipná satira, která odhalila nejen neskrývané divadelní možnosti Haškových povídek, ale bohužel také režijní i herecké rezervy ambiciozního a sympatického rožnovského souboru.
Sledujeme příběh muže, který nás svým vyprávěním noří do svého směšně trpkého osudu. Nešťastně se totiž oženil s vášnivou čtenářkou časopisu Šťastný domov. Žena celý svůj rodinný život podrobuje radám a návodům na rodinné štěstí z tohoto časopisu. Bohémsky založený Jaroslav Hašek tady s nesmírnou komediální nadsázkou a lehkostí ukazuje na směšnost nejen žen prvorepublikových. Naopak doceníme jeho mistrovství vystihnout fenomén, který se na počátku dvacátého století teprve rodil, aby v dnešní medializované společnosti, (v níž se ženy a lidé vůbec velmi často neřídí sami sebou, ale tím, co je jim diktováno módními trendy z časopisů, televize atd.) došel mnohdy až hrůzných a absurdních podob. Koneckonců hyperbola je Haškovou velkou komediální zbraní. Rožnovští však zůstali u víceméně převyprávěného příběhu, jejich rozehrávání situací působí na mnoha místech spíše těžkopádně.
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.