Cookie Consent by Free Privacy Policy website
Databáze českého amatérského divadla

Texty: GARDAVSKÝ, Vladimír: Invence se z tvorby Antidivadla nevytrácí ani v šestnácté sezoně. Plzeňský deník 8. 1. 2011, s. 8.

Známý plzeňský neprofesionální soubor uvedl na scéně Dialogu novou inscenaci Bitevní vole.
V poslední premiéře loňského roku byla na prknech Plzeňské neprofesionální scény v Divadle Dialog uvedena nová inscenace Antidivadla Bitevní vole. Oblíbené plzeňské autorské divadlo často v tuto dobu předstupovalo před diváky se svou předvánoční besídkou, s volným pásmem nových scének, skečů a písniček. Na tomto půdorysu je vystavěn i nejnovější „antidivadelní triptych“ kmenových autorů souboru Davida Charváta a Jana Sojky, který však není tentokrát nijak provázán s vánoční tématikou, a tak se scénické leporelo poskládané ze tří aktovek a dalších výstupů a písní stane jistě nadlouho regulérní součástí antidivadelního repertoáru. Oproti předchozím jevištním pásmům působí Bitevní vole o poznání kompaktněji a to nejen proto, že se v průběhu celého večera představují v různých proměnách záhadní pánové Přebuz (Zdeněk Němeček) a Darwin (Martin Krátký) a že David Brabec interpretuje písně, které složil přesně „na míru“ a jež dobře dokreslují atmosféru jednotlivých výstupů a vhodně je propojují, ale hlavně proto, že celý večer je umně komponován. Rámován je aktovkami, jejichž bujný humor vyrůstá ještě z reálného prostředí antikvariátu či psychiatrické léčebny, v ostatních výstupech však autoři s vtipem žonglují převážně v polohách absurdních a surreálných.
Zkušená šestice interpretů (Charvát, Sojka, Brabec, Němeček, Krátký a Marie „Muška“ Chmelíková) svým autentickým herectvím zabydluje postupně mnoha rozmanitými postavami pětici komediálních výjevů. V úvodním Antikvariátu zamýšlenou siestu knihkupců nad loutkovým čajem (na provázku) naruší dědic vnucující neprodejné knihy (též renomovaných regionálních autorů) z pozůstalosti po babičce. V aktovce Mirvald nahlédneme do nemanželské poradny, kam nedopatřením zavítají manželé Přebuzovi. V dalším nalezeném fragmentu z rozsáhlého díla Flegmatici protagonisté souboru Sojka a Charvát asi v nejjiskřivějším výstupu představení po obdržení sochy hovořící v řeči Tuaregů zjišťují, že největším uměním je vesele mlčet. V parodii talk show Rozhovory se mnou je reportérkou zpovídán pan Přebuz. V závěrečné aktovce Generálové vedou pacienti Arzenál, Minerál a Funerál nekonečné válečné porady, než je sestřička zažene do postelí. Invence se ani v šestnácté sezoně souboru z antidivadelní tvorby nevytrácí.
Máte nějaké další informace k tomuto tématu?
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze. Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.
Vaše jméno:
Váš e-mail:
Informace:
Obrana proti spamu: do této kolonky napiště slovo 'divadlo':


(c) NIPOS, Databáze českého amatérského divadla.
Kontakt | GDPR - Ochrana osobních údajů | Prohlášení o přístupnosti
Používáním tohoto webu souhlasíte s použitím cookies, které jsou nezbytné pro jeho provoz, analýzu návštěvnosti a pro součásti webu využívajících tyto služby (např. společnostmi Google a Facebook). Cookies můžete zakázat nebo vymazat v nastavení svého prohlížeče.