Cookie Consent by Free Privacy Policy website
Databáze českého amatérského divadla

Texty: WP 2009 - Hodnocení semináře pro pedagogy - Ema Zámečníková

Hodnocení semináře pro pedagogy - WP
Dle zkušenosti z praxe jsem přesvědčena, že se s přednesem při výchově mladé generace, či budoucích pedagogů, na středních a vysokých školách příliš nepočítá. Domnívám se, že se o jeho možnostech neví. Budoucí pedagogové se většinou při svých studiích (pokud ho přímo nevyhledávají, např. po absolvování LDO ZUŠ, účinkování v recitačních souborech, kroužcích apod.) nemají možnost s přednesem potkat a v tomto oboru se vzdělat.. Wolkerův Prostějov je jedinečným setkáním recitátorů, odborníků přednesu, recitačních souborů a divadel poezie. Většinou se ho však ze škol zúčastňují jen recitátoři, kteří postoupili z krajských kol a nemálo pedagogů doprovázejících sólisty z první kategorie.
Proto považuji rozhodnutí pořadatelů uspořádat vedle přehlídky i semináře pro pedagogy za neobyčejně prospěšný krok. Tento seminář byl však na WP novinkou a proto považuji letošní ročník za nultý, nebo dokonce zkušební.
Mrzí mě, že byl o něj tak malý zájem, důvody přičítám k výše uvedenému stavu přednesu na českých školách.

1. V seznamu přihlášených byla, až na malou výjimku, jména učitelů, kteří již z oboru uměleckého přednesu jisté znalosti a zkušenosti mají a dokonce doprovázeli své úspěšné svěřence na WP. Větším úspěchem by bylo, kdyby se přihlásilo více nezkušených.
2. Semináře se zúčastnili Štěpán Macura, Martin Korábečný (odjel z pracovních důvodů, a velmi nerad, dříve, seminář nedokončil), Jana Štrbová, Jana Loosová, Šárka Kleinová, Jaroslava Holasová, Irena Procházková a Dagmar Opršalová.
3. Všichni účastníci byli připraveni dle mých předem zaslaných pokynů. Každý si přivezl pro svůj přednes vybraný a částečně rozpracovaný text, na kterém pak za asistence a pomoci všech zúčastněných dále pracoval. Atmosféra byla velmi tvůrčí, vstřícná a kolegiální.
4. Dle kolektivního výběru společně shlédli seminaristé vybraná vystoupení sólových recitátorů a představení. Vše se pak i společně rozebíralo a hodnotilo.
5. V závěru semináře se všichni shodli na velmi kladném celkovém hodnocení.
6. Největším problémem bylo zkoordinování práce v semináři s programem WP, čili časové rozvržení práce. Všichni si sice byli vědomi toho, že by se měli přednostně účastnit semináře, pochopitelně však měli zejména zájem o shlédnutí výkonů svých svěřenců a dokonce hráli i v představeních. To narušovalo soustředění a práci. Neustále se hledaly časové možnosti, scházeli jsme se i večer.
7. Doporučení: Najít a prověřit další cesty propagace. Vše směřovat k tomu, aby se přihlášky dostaly zejména k začátečníkům - k pedagogům, studentům pedagogických škol apod.,., vyřešit časový prostor semináře, uvažovat o zahájení před začátkem WP- v 1. části soustředěně a nerušeně pracovat, v 2. části se zaměřit na využití programu WP a na rozbory shlédnutého. Vzít v potaz možnost, že se dílny účastní i recitátory doprovázející jedinci a jim podobní.

Ema Zámečníková
Máte nějaké další informace k tomuto tématu?
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze. Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.
Vaše jméno:
Váš e-mail:
Informace:
Obrana proti spamu: do této kolonky napiště slovo 'divadlo':


(c) NIPOS, Databáze českého amatérského divadla.
Kontakt | GDPR - Ochrana osobních údajů | Prohlášení o přístupnosti
Používáním tohoto webu souhlasíte s použitím cookies, které jsou nezbytné pro jeho provoz, analýzu návštěvnosti a pro součásti webu využívajících tyto služby (např. společnostmi Google a Facebook). Cookies můžete zakázat nebo vymazat v nastavení svého prohlížeče.