Odešel scénograf Karel Zmrzlý
V posledních třech letech jej znali všichni ochotníci, ať už jako aktivní účastníci soutěží na národních přehlídkách v Třebíči nebo na Krakonošově divadelním podzimu ve Vysokém nebo i jako zaujatí diváci soutěžních představení. Sedával vedle prof. Císaře a vždy při hodnoceních inscenací byla jeho odborně fundovaná slova vyslechnuta s pozorností. Jak by ne, vždyť jeho vzdělání i praktická výtvarná činnost v předních českých profesionálních i amatérských divadlech, mu dala plnou aprobaci člověka, který divadlu rozumí v celku. Sedával v porotách i při regionálních soutěžích amatérů, při nichž nezištně poradil i těm, kdo se se scénickou výpravou teprve setkávali
Vystudoval brněnskou ŠUŘ ve třídě akademického architekta Josefa Šálka a na pražské DAMU scénografii u prof. Františka Tröstera. Jeho nejplodnější dlouholetá spolupráce s režisérem Milanem Páskem v Hradci Králové a později v Brně ve výpravách činohry i opery budila zaslouženou pozornost nejen prostých diváků, ale i kritiky. Z činoher vzpomeňme inscenace Eugena O‘Neila Smutek sluší Elektře, Rejnušův - Renčův Jed z Elsinoru nebo Dürremattovu Návštěvu staré dámy. S režisérem Pavlem Rímským vytvořil Osbornova Komika. V brněnské Janáčkově opeře, opět s Páskem, vypravil několik oper, mimo jiné Albana Berga Lulu či E.F. Burianovu Matku.
Pro tehdy amatérské Divadlo klauniky, vedené dvěma Zdeňky: Mazačem a PhDr. Korčianem, které své inscenace uvádělo v brněnském Divadle Svatoboj, navrhnul scénu pro Smočkovo Podivné odpoledne Dr. Zvonka Burkeho.
Karel Zmrzlý přednášel scénografii i na hudební fakultě brněnské JAMU, pro její scénu vytvářel celou řadu výprav. Spolupracoval i s Národním divadlem v Praze, kde s režisérkou Vaňákovou, mimochodem dcerou i amatérům známého PhDr. Zdeňka Dopity, inscenovali Dvořákovu Rusalku.
Od 13. prosince 2000 bude osobitý výtvarník Karel Zmrzlý chybět celému českému divadlu. Jako umělec, jako pedagog, i jako přítel divadelníků z ochoty.
Václav Müller