3.3 MARTIN CIRKL
Podobně jako někteří jeho kolegové z PDVB (Pouličního divadla Viktora Braunreitera - pozn. Rich) ani Martin Cirkl není hercem velkých rolí. Vystudovaný inženýr ekonomie je však ideálním představitelem rolí distingovaných, studovaných, erudovaných či prostě „jen“ klasicky vznešených postav. Není snad prozrazeným tajemstvím, že v souboru se mu přezdívá (v nejlepším slova smyslu) „čistý chlapec“. Martin Cirkl je vpravdě mužem s inteligentní oduševnělou tváří i výra-zem. Ve své důvěryhodnosti tak může s nadhledem sobě vlastním zosobnit postavy dvorního stavitele ostrovského markraběnky Františky Sibylly Augusty Bádenské – pana Sokha či Johanna Ferdinanda Fischera, dvorního skladatele rodiny sasko-lauenburských. Muže, od něhož se učil slovutný Bach, skladatele, který do německé barokní hudby vnesl francouzské prvky. Nebo Františka Běhounka, to když PDVB hraje své představení při zahajování lázeňské sezóny v lázních Jáchymov. Martin Cirkl je primárně stavěn do rolí, v nichž je potřeba zdůraznit úctu a respekt ke ztvárňované po-stavě. Jeho postavy zásadně a nikdy nekarikují, nezesměšňují a neparodují. Pro úplnost je potřeba dodat, že herec je dlouholetým členem Divadelního studia D3 Karlovy Vary a několik jet působil jako jeho vedoucí.
(KAŠPAR, Martin. Pouliční divadlo Viktora Braunreitera. Plzeň 2016. Kapitola 3. Malé portréty osobností PDVB)