Jaromír Glabazňa, MVDr., ŠAMU Štítina, ředitel Štividla 2004.
Vzdělání: Střední všeobecně vzdělávací škola, Vysoká škola veterinární
Rodina: ženatý, otec dvou synů, žije a pracuje ve Štítině u Opavy.
Cesta na divadelní jeviště byla v případě Jaromíra Glabazni, jak již tomu u mnoha výrazných osobností amatérského divadla bývá, poněkud spletitá. V podstatě byla spletitá i cesta „pana doktora“ (jinak pan Glabazňa v domovské obce Štítina téměř oslovován není) za vysokoškolským vzděláním v oboru veterinární medicíny, v oboru, ve kterém praktikuje s láskou ke svým zvířecím pacientům.
Divadlo patřilo od mládí k hlavním vedlejším zájmům, J. Glabazňa však podle vlastních slov patřil spíše k „okouzleným divákům“, než k lidem, kteří zatoužili po herecké, byť neprofesionální dráze.
Osobnostní předpoklady, velká míra oblíbenosti mezi spoluobčany, a výrazné a příjemné vystupování však nakonec Jaromíra Glabazňu přivedly mezi mimořádně úspěšné ochotnické herce.
Divadelní dráha:
Koncem roku 2001 byl Jaromír Glabazňa osloven členy divadelního souboru ŠAMU Štítina a vyzván k účinkování v jedné z rolí ve hře Antonína Procházky S tvojí dcerou ne v režii Václava Bendy a Marie Dominikové.
2002
Krajská přehlídka venkovských divadelních souborů Štítina - Cena za nejlepší mužský herecký výkon v roli Luboše ve hře S tvojí dcerou ne.
Celostátní přehlídka venkovských divadelních souborů Krakonošův divadelní podzim - Cena za nejlepší mužský herecký výkon v roli Luboše ve hře S tvojí dcerou ne.
2003
Divadelní festival Štramberský kotouč - Cena za nejlepší mužský herecký výkon v roli Luboše ve hře S tvojí dcerou ne.
2004
Komedie Francise Vebera Blbec k večeři, role Francoise Pignona. Režie Lída Štědrá.
Cena za nejlepší mužský herecký výkon v roli v roli Francoise Pignona na krajské přehlídce venkovských divadelních souborů Štivadlo 2005 (cena poroty i cena diváka).
Cena za mužský herecký výkon v roli Francoise Pignona na národní přehlídce Krakonošův divadelní podzim 2005.
Kritika:
"S komedií S TVOJÍ DCEROU NE předstoupil již třicetkrát před diváky štítinský soubor ŠAMU. Režisér Václav Benda pečlivě vybíral herecké představitele a měl šťastnou ruku v typech. Dokázal ošperkovat řadu situací spoustou režijních nápadů a gagů. I „lechtivé“ scény měly přiměřenou míru vkusu.
Herci v převážné většině své figury modelují tak, aby i absurdní situace vycházely na jevišti co nejpravdivěji. V některých komických scénách, stržena diváckým ohlasem, míru pravděpodobnosti překračuje postava manželky Alice Jarmily Baranové. Její názory na řešení manželského stereotypu ve středním věku vytváří základní zápletku komedie. Dobrým manželským i hereckým partnerem Rudou je jí Jaroslav Dominik, kterému po poněkud bezbarvém začátku (fingované přepadení) lépe vychází vývoj postavy, zejména v konfrontaci s dcerou Sandrou. Tu přesvědčivě hraje Iveta Pravdová.
Druhý pár Libušky a Luboše hrají Blanka Koudelová a Jaromír Glabazňa. Jejich manželské vztahy mají vývoj od pohody až na hranici krize, způsobené u Luboše vlivem chybného výkladu Sandřina chování vůči němu i domnělé nevěře Libuščině. Jednání obou má značnou míru pravdivosti a životní reality."
(Václav Miller)
"Jaromír Glabazňa je ztělesněním hereckého typu, který jsme navykli označovat za „osobnostní herectví“. Herci tohoto typu na jevišti na jedné straně vypadají stejně téměř ve všech svých rolích, na druhé straně však naprosto přesně vystihují charaktery a vnitřní životy svých postav, které dokáží věrohodně interpretovat na jevišti. Pokud jim režie vybere postavu, která odpovídá jejich lidskému typu, jsou obvykle nepřekonatelní, neboť nemusí hrát, stačí jim stylizovat se do situace svých postav.
Jaromír Glabazňa přesně dávkuje míru předváděných emocí, nepřehrává ani nepodehrává, a jeho postavy jsou vždy věrohodné, divácky srozumitelné. Jeho celkově umírněný projev nepostrádá vysokou kvalitu mluvy, výrazné gesto, herec má výraznou schopnost „jednání slovem“.
Je jen škoda, že v několika posledních letech se Jaromír Glabazňa herecky poněkud „odmlčel“, a lze jen doufat, že se brzy na jeviště vrátí.
(Ladislav Vrchovský)