Tanvald – O zlatý člunek města Tanvaldu
Krajské postupové přehlídky s názvem O zlatý člunek města Tanvaldu se zúčastnila čtyři soutěžní a dvě hostující představení. Přehlídku zahájil místní soubor E.F. Burian, který pro dětské publikum s velkou pečlivostí a hereckou zkušeností připravil pohádku H. Lisické a J.M. Bourka Ženich pro čertici aneb Sedmimílové boty. Představení dominovaly herecké výkony ve stylové jednotě. Herci se nepitvořili, své postavy tvořili přirozeně. Hrálo se v jednoduché, účelné scéně a v odpovídajících kostýmech. Kladem byla práce s textem, který byl výrazně seškrtán. Tím se jeho mnohomluvnost podařilo zmírnit, což inscenaci velice prospělo, i když didaktický závěr se odstranit nepodařilo. Jistým problémem je, že postavy si v situacích spíše povídaly než aby jednaly, takže příběh se nese v jisté obecné rovině.
Druhé soutěžní představení Zkoušky čerta Belínka Zdeňky Horynové přivezl do Tanvaldu DS J.J. Kolár při TJ Sokol Poniklá. Problém nastal hned při otevření představení, hudební úvod byl příliš dlouhý. Potom na jeviště chaoticky přicházeli herci, nebylo jasné, kdo je kdo a oč záporným postavám vlastně jde, neboť nebyly vystavěny vztahy. Hra má více plánů – tematických i scénických – a je nezbytná úprava textu. Režisérka Pavlína A. Holubcová ji upravila jen cudně, takže téma zaniklo v balastu slov. Jediným občasným hybatelem děje byl čert Belínek ztvárněný Bárou Kavánovou.
DS FRK při ŠKK Nová Ves nad Popelkou přivezl pohádku Jana Makáriuse Koláč štěstí. Inscenace byla obohacena písněmi a hudbou Miroslava Pěničky, což ji velmi prospělo, neboť herci zpěv bravurně zvládali. Hrálo se v jednoduché iluzivní dekoraci. Herci jako postavy vycházeli z živých obrazů vytvářených v rámech postavených do půlkruhu kolem trůnu. V polovině však začal plíživě váznout temporytmus především proto, že protagonisté nedokázali v situacích odlišit rytmus písní a rytmus dialogů. Lze říci, že ve slovním jednání byli nezkušení a rovněž realizace mizanscén nebyla nejlepší.
Závěrečným soutěžním představením byla inscenace Divadelního studia Turnov Vstupte, kterou napsal Petr Haken. Hra čerpá z prostředí reality show a podnikatelského managementu. Hrdiny jsou Manipulátor a devět dívek, účastnic castingu, které ovšem netuší, že casting je falešný, že jde o hru a voyeurství, a následně o finanční zisk pro Manipulátora. Inscenace probíhá ve třech obrazech, či přesněji fázích, a používá dvou diametrálně rozličných prostorů: reálného a stínohry. Představení bylo obsazeno jedním zkušeným hercem a devíti ne příliš herecky vybavenými dívkami. Tento fakt se poněkud podepsal na vyznění děje, což ale nijak nesnižuje divadelně a autorsky zajímavý počin. Vzhledem k tomu, že se Divadelní studio Turnov s inscenací Vstupte soutěžně zúčastnilo i krajské postupové přehlídky v Havlíčkově Brodě, což je v rozporu s propozicemi, je tato inscenace diskvalifikována a rozhodnutí tanvaldské poroty doporučit tento kus do inspirativního programu POPELKY Rakovník 2007 tak nebude bráno v potaz.