ZAJÍC, Vladimír: Prvé Dačické kejklování, 9.–11. března A. D. 2001. Amatérská scéna, 2001, č. 2, s. 9–10, 2 foto. Foto: České Budějovice, Hráči.
DS J.K. Tyl při JČE a.s. České Budějovice - N. V. Gogol: HRÁČI. Výborná scéna a kostýmy, strukturované herecké výkony, zajímavá režie. Nepřehlédnutelná inscenace, nejlepší z celé přehlídky, i když ne vše z jeviště nabízené - nabízené zvládnutými hereckými prostředky a výraznou divadelností - směřovalo k jednotnému výkladu. Zvolená koncepce stavěla Ichareva a nás diváky do situace v níž jsme obehráni, neboť nepostřehneme, že se jedná o dokonale propracovaný podraz. Jde tudíž o koncepci v mnohém souznící s dnešními hrátky mocných především ve světě finančním. Jiná věc je, že této koncepci, tomuto podrazu, se nedostalo důkladné režijní pozornosti. Režie od celku a jednotlivých vztahů postav v situacích občas upře zájem na vybudování dokonalého výstupu či gagu, které oprávněně vyvolávají salvy smíchu, ale už neřeší jejich zapojení - tedy význam a smysl - do celku inscenace. To samé se týká práce se světlem, kdy určení zda se jedná o sen či reminiscenci je sice prvoplánově zřejmé, ale otázka je, zda je to tak od inscenátorů myšlené, a též, zda je to tak správně - takže opět otázka po smyslu. Také je škoda, že občasně stylizované výstupy, které mají charakter záměrného divadelního komentáře, tedy komentáře nad textem a mimo text, jde o divadelnost ve své podstatě, nejsou důsledné a dotažené. Jediné však budějovičtí opomíjejí, a sice to, že Hráči jsou o hráčích se životem na vinici Páně. Hra je pro ně vše. Vsadí život do hry, která je hazardem a zároveň výsostnou konspirací hodnou Intelligence service. Že hra je pro všechny hráče postojem k životu a životem samým.