Přehlídku zahájilo jediné představení určené dětskému divákovi. Zkušený a ostřílený Ty-já-tr BYLO NEBYLO Praha uvedl Pohádky do kapsy (s podtitulem Kapesní atlas pohádek pro nejmladší divadelní fanoušky). Volně tak navázal na úspěšné Pohádky z košíku a v mnohém je ještě překonal. Luděk Horký (text a režie), Martin Písařík (hudba a pohybová spolupráce) a Jakub Baran (výprava) vytvořili na základě několika známých pohádek pro nejmenší hravou a vynalézavou inscenaci, do které zapojili nenásilnou formou i dětského diváka. Šťastným se ukázalo zvolení ústředního jevištního objektu, který představuje babičku s několika kapsáři, z nichž pak aktéři „loví“ jednotlivé příběhy. Nápad střídá nápad, scénické ztvárnění pohádek znovu a znovu překvapuje svou originalitou (skvělá Červená karkulka), z herců přímo sálá radost ze hry. V takto zvoleném principu pak ovšem každá neinvenční ilustrace, banalita či bezradnost o to víc „zaskřípe“. To se děje naštěstí jen zřídka, nejmarkantněji v sekvenci Princezna na hrášku, jejíž úplné vypuštění (i z důvodu celkové délky inscenace) by měli, dle mého názoru, tvůrci zvážit. Stejně tak závěr inscenace je poněkud komplikovaný a rozmělněný, zde platí ono okřídlené „méně je někdy více“. Je však neoddiskutovatelné, že se Ty-já-tru podařila v oblasti činoherního divadla pro děti inscenace, která svou kvalitou snese ta nejpřísnější měřítka a patří k tomu nejlepšímu, co se na tomto poli za poslední dobu objevilo.