Blíží se VII. Moravský festival poesie „O štít města Valašského Meziříčí“
pořádaný k zahájení kulturní části Měsíce československo-sovětského přátelství a na počest 50. výročí založení KSČ, pod záštitou SM KNV Ostrava, JM KNV Brno a MěstNV Valašské Meziříčí. Pro vítěze je připravena zvláštní prémie – čtrnáctidenní zájezd do SSSR jako dar ÚV SČSP.
Zpravodaj Valašského Meziříčí 10/1971
Letošní festival je nejkrásnější, jaký jsem za sedm let zažil. Nejkrásnější je z toho důvodu, že poslední den před zahájením neděláme nic, jenom vylepšujeme, spravujeme si náladu, bavíme se a cítíme se všichni bez výjimky velmi dobře.
To znamená, že všechno bylo uděláno již předem a důkladně.
Ing. Jiří Broll, zpravodaj 1/1971
Byly doby, kdy se recitátoři báli při přednesu básní pohnout. Stáli téměř ve vojenském postoji a divili se, že jsme jim při hodnocení říkali, že je nutno se chovat přirozeně. Později došlo k uvolnění chování recitátorů, někdy možná až k příliš velkému. V poslední době mám dojem, že se módou stává jakási „kubatura“. Na jevišti stojí recitátor a doplňuje verše gestem. Dělají to i rozhlasoví spíkři, pohyb jim pomáhá k akcentu, který u nich před mikrofonem nesmí být přehnaný, a gesto jim pomáhá, že část impulzu spolknou, přenesou do pohybu a citlivý mikrofon zachytí akcent jen v přiměřené síle. Na jevišti to však vypadá nepěkně. Uvědomte si, že také vnější stránka recitace hraje velmi důležitou úlohu.
Mgr. Jiří Hraše, zpravodaj 5/1971
Recitátoři mnohdy zaměňují problém prožitků s problémem srozumitelnosti. Přednašeč jistě může nebo musí recitovaný text prožívat, ale nesmí zapomenout na kontakt s posluchači, že má jako první povinnost sdělit mu srozumitelně básníkův text.
Rudolf Pogoda, zpravodaj 5/1971
O Moravě se říká, že je velmocí poezie. Morava skutečně dala české literatuře básníky z nejvýznamnějších a nyní je díky Wolkerovu Prostějovu a Valašskému Meziříčí i domovinou amatérského přednesu.
PhDr. Milan Blahynka, Svět socialismu 49/1971
Dojem žádoucí autenticity, kdy interpret nezapomínal na komunikativní funkci přednesu, ale naopak dotáhl vtáhnout posluchače do svého pojetí atmosféry básně, převládal u poezie moderní…
PhDr. Vít Závodský, Amatérská scéna 1/1972