Petr Matoušek, principál a režisér Divadýlka na dlani z Mladé Boleslavi, se inspiroval hrou Miroslava Horníčka Malá noční inventura a spolu se členy souboru použil její půdorys k vlastní autorské tvorbě. Vznikla textová předloha nazvaná prostě Inventura, která je podobně jako u Horníčka inventurou partnerských vztahů pracovníků nejmenovaného divadla, ale zde především odrazovým můstkem k sebeironickému pohledu na protagonisty hry a jejich rodinné a partnerské zázemí.
Základním inscenačním principem je tu hravost, která se de facto stává tématem inscenace. Nejde tu o volání po partnerské harmonii, do něhož ústí text Horníčkův, nýbrž o nekompromisní vyostřený obraz partnerského soužití našich současníků, který není nikterak lichotivý. Až na výjimky soubor buduje inscenaci především nápaditým rozehráváním jednotlivých situací. Hra je plná původních vymyšlených slovních i situačních gagů, které jsou většinou dobře a v mnoha případech brilantně jevištně zpracovány včetně přesného timingu. Soubor zvolil pro hru výhodný hrací prostor s diváky na jevišti. Části divadelního fundusu vytvářejí jednak autentické prostředí pro hru, ale také potřebné koridory pro pohyb na jevišti.
Jinak dobře postavená a divácky vděčná komedie má i své rezervy a možnosti dalšího dotvoření. Především jde o scény, v nichž se tři protagonisté na základě sázky snaží svést novou pracovnici divadla Věrušku. Zde jako by byl princip hravosti a rozehrávání situací opuštěn a nastoupil jiný – realistický – způsob scénování. Na škodu by nebylo prověřit rovněž významové vyznění některých scén (např. o Věrušce a osvětlovači).
Stále rostoucí kolektiv mladoboleslavského Dividýlka, a to nejen početně, ale především ve své herecké vybavenosti, se zhostil svého úkolu v inscenaci Inventura více jak se ctí. Objevily se i mimořádně zdařilé herecké kreace. Byly především dílem Petra Matouška v roli Leopolda Bíny, Luboše Dvořáka při ztvárnění postavy Mistra Eduarda Srpa a Báry Bartošové v úloze Leopoldovy manželky (ceny). Soubor si z Rakovníka odvezl cenu za inscenaci.