Čtvrtý den festivalu slibuje podle programu opět silné zážitky. Začínáme hrou Oskara Batěka a Zdeňka Říhy Jak se Petruška ženil, proslulá inscenace hradeckého DRAKu. To je přece dramaturgický tah! Kdo by nechtěl mít k dispozici takový prověřený text. Základ, na kterém se přece dá bez problémů stavět. Taková komedie se nedá zvrzat. Soubor Podivíni z Podivína z jihu Moravy nás přesvědčili o opaku. To se stane, když i u takto osvědčeného textu neproběhne důsledný dramaturgický rozbor, z kterého se teprve odvíjí další koncepce. Zdánlivá drobnost, že Petruška hvízdá-mluví přes „pišček“ a nepíská na soudcovskou píšťalku, je zásadní, jde o charakterizaci postavy. Petruška v této interpretaci zní spíše „prusky“ než „rusky“, ale takováto významná proměna charakteru postavy se v samotném hraní vůbec neprojeví. Stylizace loutek také nijak netenduje k ruskému folklóru, ke kterému Petruška jistě patří, ale spíše upomíná (Dr. Fidibus) na ruskou mafii. Ani v tomto případě se s posunem v inscenaci nepracuje. Problém se promítá ještě dál, protože nejsou jasně přečteny a vymezeny charaktery postav a z toho plynoucí vztahy mezi nimi, chybí napětí, a nakonec i dramatické situace. Tak se stane, že se této komedii nikdo nezasměje.
VOSTÁREK, Karel: Dvaapadesát není pro chlapa i pro festival „žádný věk“. 52. LCH. Amatérská scéna 2003, č. 4, s. 11–17.