Druhý běh školy základů činoherní režie ADA byl plánován na dva školní roky, měl probíhat především v Bystřici u Benešova se zázemím v Divadle U jelena v letech 2019-2021. Covidová epidemie se postarala o změny. Původně byla od března do června 2020 výuka zrušena z důvodu totálního lockdownu bez náhrady, po uvolnění a šťastném, bohužel jediném setkání na FEMAD 2020 a opětovném zpřísnění protiepidemických opatření bylo přistoupeno k distanční výuce (formou domácích úkolů, mimo jiné na základě samostudia a zaslaných záznamů inscenací, od října 2020 do dubna 2021) a následně rozhodnuto o prodloužení školičky o rok, do června 2022. V říjnu 2021 došlo ke změně místa setkávání, mimo jiné z důvodu odchodu Pavla Němce z bystřického Divadla U jelena se nepřijatelně změnily podmínky, a tak se školička přestěhovala do Lidového domu v Nučicích, kde péči o zázemí převzal místní spolek ŽUMPA. Nakonec se v letech 2019-2022 uskutečnilo 20 seminářů s osobním setkáním a 7 distančních (korespondenčních). Z původně přihlášených jedenadvaceti uchazečů absolvovalo jedenáct (tři odpadli již během prvního ročníku, zbytek během covidu).
Odbornými garanty školičky byli Jaroslav Kodeš a Petra Richter Kohutová, přednášejícími profesionální umělci a pedagogové. Ředitelem s povinností zajištění organizačně a technicky hladkého průběhu školičky byl předseda ADA Pavel Hurych, její tajemnicí Magda Mikešová.
Hlavní náplní první sezóny byla dramaturgicko-režijní příprava inscenace dramatu Její pastorkyňa Gabriely Preissové pod vedením J. Kodeše a P. Richter Kohutové. Posluchači dospěli od analýzy a úprav textu včetně škrtů, pojmenování tématu a přípravy konceptu inscenace k realizaci některých situací. Schopnost reflektovat viděné byla rozvíjena průběžně, prostřednictvím diskusí po představeních na krajských a celostátních přehlídkách (Voskovcova Sázava 2019, FEMAD 2019 a 2020) či po inspirativních představeních dovezených nebo promítaných.
Průběžně také probíhaly přednášky z dějin divadla, divadelní teorie či autorského práva, proběhly semináře o herecké práci (Hana Franková), scénografii (Petr Kolínský), kostýmech (Jana Stejskalová) a líčení (Marta Veselá), o psychologii diváka (Josef Šedivý), hlasu a tichu, které mluví (Eva Spoustová), tělu v inscenaci (Martin Pacek) a divadelní technice (Pavel Hurych).
Někteří frekventanti přivezli vlastní představení již během školičky. Hlavní náplní finální sezóny bylo zkoušení zadaných komediálních situací, jejich předváděčka proběhla o posledním víkendu 16.-17. června 2022 (Velký styl v režii Petra Ivanca, Adéla ještě nevečeřela v režii Michaela Málka, Hloupý manžel v režii Honzy Kuťky, Český Bukačo v režii Zdeňka Zahrádky a Nízkotučný život v režii Jana Pleskače). Předváděčka odhalila mimo jiné několik dosud neznámých hereckých talentů a diskusí o nich se účastnili nejen frekventanti školičky, ale také kolegové z nučické ŽUMPY a několik diváků „z ulice“.