1992 založena v Plzni divadelní skupina MO, skládající se ze studentů různých plzeňských vysokých škol.
Zakladatel, autor, herec, režisér a vedoucí skupiny byl David Haták, tehdy student Pedagogické fakulty v Plzni.
1993 – premiéra autorské nonsensové recesní inscenace Ludvíci aneb Skvělá parta, hlášky, všechno. Hra měla nečekaný úspěch u publika. Účast na Šrámkově Písku 1994 a Jiráskově Hronově 1994.
Od 1994 už vystupovali pod názvem Divadlo Ludvíci Stavovské unie studentů Západočeské unverzity.
1994 – premiéra podobně laděného autorského představení Hedvika Pašákova aneb Veselohra se zpěvy a hepyjendem, měla 25 repríz; účast ObP Ostrov 1995;
1995 se dva členové souboru (D. Haták a P. Litvan) podíleli na historické velkohře Saracénský čert, připravené DS Žumbera k 700. výročí založení Plzně, kde alternovali hlavní postavu Radouše.
Od 1995 se činnost divadla ubírala dvěma směry:
Prvním byl recesní, parodický "původní český divadelní seriál ze života mladých lidí" Čtyřka z Lochotína. První uvedení mělo 6 dílů, později se připisovaly další a první se vynechávaly, až do roku 1999, kdy se naposledy hrály díly 8. až 14. Autorství a režie tohoto "projektu" byly společné. Čtyřka se uváděla ve spolupráci se skupinou Semtex a představení byla vždy vyprodána. (Jeden upravený díl s Ludvíky natočil plzeňský režisér a dokumentarista Miroslav Čapek jako krátký film.)
Druhý směr započal Brautiganem – adaptace literárních a osobité přepisy dramatických textů:
1996 – Richard Gary Brautigan: Potrat aneb Historická romance forever, jevištní adaptace a režie herec DJKT J. Stříbrný, ObP Ostrov, ŠP 1996.
1998 – podle Václava Čtvrtka: Devět ranců, úprava a režie D. Haták, malebné, hravé, poeticky humorné představení plné režijních, výtvarných, hereckých i loutkářských nápadů, zapomenutých lidových písniček i technických triků, doporučeno na Šrámkův Písek, kam se ale nakonec nedostalo.
Soubor Ludvíci byl členem PlzNS Plzeň, soustředili okolo sebe množství generačně spřízněných diváků.
2000 – podle Aloise a Viléma Mrštíků: Marie aneb Tys ho otrávila, úprava a režie David Haták. Drama bří Mrštíků přenesené na Plzeňsko a viděné s ludvíkovskou nadsázkou. Hra uspěla na oblastní přehlídce v Horažďovicích a vyvolala zajímavé diskuse a příznivé ohlasy na festivalu FEMAD v Libici nad Cidlinou.
2003 – premiéra hry Molotovův koktejl – muzikál-buzikál o ruské komunitě v New Yorku, která nacvičuje muzikál, ale všechno končí... Ve hře vystupují postavy jménem Lenin, Stalin, Trockij, Krupská nebo Molotov a zpívají se "písně vskutku pěkné". Hra vznikla na námět filmaře Miroslava Čapka a člena souboru Romana Milera, režie David Haták, výprava Jar. Pomajzl. Účast na přehl. Dařbujána Kakrháňáková, Plzeň.
2005 – Ludvíci a Démophobia (dvojice muzikantů Petr "Déma" Škabrada a Michal Röhrich) vytvořili a nahráli CD – Strašidelné pověsti. O lakotě a štědrosti andělské, jevištní vizualizace nahlédnutí do divadelní a zvukařské kuchyně při přípravě folkové nahrávky pověsti z Plzeňska (skutečnou nahrávkou Démophobia, Strašidelné pověsti z Plzeňska bylo folkové duo P. Škabrada a M. Röhrich inspirováno). Na základě CD vzniklo i představení, několikrát uvedené v Divadle Dialog. Účast na přehl. Dařbujána Kakrháňáková, Plzeň.
2006 – Molotovův koktejl – odhalení.
2007 – Strašidelné pověsti z Plzeňského kraje 2. Další CD s pěti pověstmi a třemi písničkami. Úprava a režie David Haták, scénická hudba Přemysl Haas. Příběhy: Rozkvět a úpadek semošického zámku, Konec husitství v Domažlicicích, Čertovské tajemství, Hrůzy libštejnského pole, Pokrývač a čert. Strašidelné pověsti 2 ztvárňují "hrůzostrašná" vyprávění výhradně divadelními prostředky. CD se stalo základem divadelního představení, uváděného na jevišti Divadla Dialog.
Ludvíci nepodceňovali význam výtvarné a hudební složky svých inscenací. Za výtvarné zpracování pravidelně získávali ceny na přehlídkách, a muzikanty, se kterými spolupracovali, by jim mohlo kdekteré amatérské divadlo závidět.
Mimo domovskou scénu (Divadlo Dialog) hráli Ludvíci často například na Divadle na ulici, na Majálesech i dalších akcích, občas na zájezdech.
"Divadlo se proměňuje, ale zůstává poetika, humor a nadhled." (web. str.)
2015 – Miroslav Čapek, Roman Miler a kolektiv: Molotovův koktejl aneb Jelitu Čilinic.
Kolem 2016(?) měl soubor 11 členů – bývalí studenti, dnes moderátoři rádií, reportéři, učitelé, meteorolog, fyzioterapeutka, malíř, TV kameraman, inženýři a magistři, rodiče mnoha dětí.
2016 – David Haták: Debilové.
"Z řady populárních autorských divadel, která v Plzni „povstala“ v prvé polovině 90. let minulého století (mj. Antidivadlo či SAD), věnuje se v současné době divadelní činnosti soustavně již jen soubor Ludvíci. Ten také v Divadle Dialog uvedl dlouho očekávanou premiéru své nové hry Debilové. Námět a výsledný text je dílem Davida Hatáka, který do něj zapracoval i značné množství nápadů a formulací zrodivších se během improvizací při zkoušení. Haták se ujal i režie a jevištní dění nevšedně umístil do arénového prostoru. Vznikla vtipná a chytrá inscenace." (Gardavský)
2016 vznikl soubor exLudvíci,
vedoucí Jitka Špalková.
Stálí členové:
Mirka Sklenářová, Petra Jarošová, Jitka Špalková, Pavel Kopeček, Štěpán Trousil, Roman Miler, Petr Kotora, Dan Ulč.
Hosté:
Eva Vyskočilová, Liby Horáková, Ivo Hýbl, Hana Šiková, Alena Křivancová.
2017 - exLudvíci, David Haták a kolektiv: Debilové. Účast na CP Sokolovská čurda.
2019 – Jan Sojka: Komedie roku, r. Roman Miler. Účast na KP Horažďovice - čestné uznání Mirce Sklenářové za herecký výkon za role Autorky a Prodejce.
2023 - exLudvíci, Roman Miler: Rychlorande aneb To nevymyslíš! Účast na KP Horažďovice - čestné uznání Petře Jarošové za herecký výkon v roli Zlaty. Účast na Bez zbytečnejch řečí - Český FEMAD Plzeň 2024.