Divadelní soubor LDO ZUŠ z Hlučína (ved. Lenka Jaborská) se pokusil o dramatizaci jedné z kapitol Mikulášových patálií (Sempe - Gosciny), konkrétně té . Důsledně rozpracované situace ve smysluplné struktuře pomáhaly poměrně dobře vybaveným dětským hercům rozehrávat téma o tom, jak se v dětství škádlíme (vztahy mezi dívkami a chlapci) a v dospělosti milujeme (vztah mezi mužem a ženou).
RYCHECKÝ, Saša: Ostrava - Mariánské hory 23. - 25. 4. 2004, Dětská scéna + recitace. Deník dětské scény 2004
Pouze ve čtyřech případech stála tak na polovině (či ve třetí třetině) cesty k DOBRÉMU DIVADLU…Tady bych jmenoval spolu s porotou především DS ZUŠ Hlučín Mgr. Lenky Jaborské a jejich
- JAK JSME SE KOUPALI na motivy Karla Poláčka: skoro je zaděláno na vynikající představení, slučující práci v recitaci, divadelním tvaru a využívající loutky - leč jaksi „není doděláno“… Nespojila se recitace s divadelní akcí, situace nejsou dokončovány do tečky, a ona recitace s divadlem je pospojována horkou jehlou… Neměli čas na dodělání?
ZUŠ Hlučín – O Gothamských
Ve čtyřech příbězích o Gothamských se vedoucí spolu se svým souborem pokusila využít principu ilustrace pohybem a gestem. První tři příběhy byly vybrány ze Šrutova Kočičího krále, čtvrtý – o volbách gothamského starosty – je původním textem, který jako zajímavou variaci na kocourkovské příběhy napsal nejstarší člen souboru. Princip vytváření gestických a pohybových paralel k vyprávění, kterým se soubor vydal, ovšem nebyl využit důsledně. Spíše naznačil cestu, kterou by bylo možné jít dál, směrem k posílení a ozřejmění tématu celé inscenace. Mnohdy totiž tento princip pouze vyprávění dubloval, ale neozvláštňoval a nedodával k vyprávění „další rozměr“. Otázky také vzbudila práce inscenátorů s prostorem a se scénografickými prvky (dětské židličky a jejich využití, vymezení scény praktikábly, se kterými se ne vždy důsledně pracovalo apod.) Navzdory tomu, že inscenace přinesla řadu otazníků, je třeba ocenit kultivovanost a vybavenost dětí směrem k hereckému projevu a citlivé a vědomé vedení souboru.