STROTZER, Milan: Všenorská divadelní společnost, Intimní život bulvárního fotografa, recenze
Všenorská divadelní společnost
Oldřich Dudek: Intimní život bulvárního fotografa
Všenorská divadelní společnost se na krajské přehlídce Klicperovy divadelní dny v Sadské představila svým nastudováním hry Oldřicha Dudka Intimní život bulvárního fotografa v režii Aleny Říhové za režijní asistence Petra Říhy. Manželé Říhovi nejsou žádní začátečníci, byť všenorský soubor vznikl teprve před třemi lety. Etablovali se jako režiséři a výborní herci v inscenacích Dobřichovické divadelní společnosti, které jsme mohli vidět na krajských a celostátních přehlídkách včetně Jiráskova Hronova. Vzpomeňme např. jejich Brouka v hlavě Georgese Feydeaua (2017), Peklo v hotelu Westminster Raye Cooneyho (2017) či hru Je úchvatná Petera Quiltera (2019).
Tentokrát zvolili hru Oldřicha Dudka, českého scénáristy, kreslíře-humoristy, ilustrátora a spisovatele. Hra je situována do nevelkého bytu bulvárního fotografa Heřmana Vogela, jehož život provází mnoho neúspěšných pokusů o navázání trvalých vztahů s ženami. Takřka všechny četné pokusy o nalezení partnerky ztroskotají na jeho sklonu k žárlivosti, takže nakonec zůstává osamělý. Hra je autorem předepsána jako divadlo na divadle, v němž jsou představeny retrospektivním způsobem některé Heřmanovy snahy o partnerské soužití. Na scéně se postupně objeví potřeštěná intelektuálka, naivní dívka věřící, že se její fotografie objeví na stránkách Playboye, zdravotní sestra Zuzana s racionálním pohledem na život, bývalá manželka Lenka, žena středního věku Kateřina hledající zaopatření pro své syny a nakonec vdaná atraktivní Hanička, která se ocitá na prahu své první nevěry. Jednotlivé epizody jsou odděleny Heřmanovým veršováním, a také výstupy divadelního rekvizitáře, který vstupuje průběžně na scénu a přináší potřebné rekvizity. V jednom případě také výstupem rappera.
Dá se říci, že jde o inscenaci ilustrovaného vyprávěného divadla. Klíčovým vypravěčem je zde postava Heřmana, kterou přesvědčivě ztvárnil herecky dobře disponovaný Lukáš Hůla. Jemu v jednotlivých epizodách sekundují představitelky ženských rolí. Režijní vedení jejich partů zvolilo způsob, který je traktuje v silně karikované podobě. Všechny herečky tuto polohu zvládají díky patřičné herecké výbavě tak, že podtrhují komediálnost a u publika vzbuzovaly četné smíchové reakce. Představení prokázalo dobré tempo-rytmické členění inscenace a její gradující vyznění. Nemohu nepoznamenat, že úspěšnost představení v Sadské spoluvytvořilo publikum. Zhlédl jsem tuto inscenaci zhruba před měsícem na jiné přehlídce, kde k odezvě diváků takřka nedošlo. Soubor v té časové proluce na díle zapracoval, mj. vypustil přebytečné výstupy kamelotů bulvárního tisku a jejich texty (nejapné názvy článků) vtělil do výstupů rekvizitáře. Inscenátorům šlo především o pobavení diváků a také o to, aby se Intimním životem bulvárního fotografa bavili i oni sami. To se podařilo. Soubor byl doporučen k účasti na Krakonošově divadelním podzimu, celostátní přehlídce venkovského divadla ve Vysokém nad Jizerou.
Milan Strotzer
Oldřich Dudek: Intimní život bulvárního fotografa
Všenorská divadelní společnost se na krajské přehlídce Klicperovy divadelní dny v Sadské představila svým nastudováním hry Oldřicha Dudka Intimní život bulvárního fotografa v režii Aleny Říhové za režijní asistence Petra Říhy. Manželé Říhovi nejsou žádní začátečníci, byť všenorský soubor vznikl teprve před třemi lety. Etablovali se jako režiséři a výborní herci v inscenacích Dobřichovické divadelní společnosti, které jsme mohli vidět na krajských a celostátních přehlídkách včetně Jiráskova Hronova. Vzpomeňme např. jejich Brouka v hlavě Georgese Feydeaua (2017), Peklo v hotelu Westminster Raye Cooneyho (2017) či hru Je úchvatná Petera Quiltera (2019).
Tentokrát zvolili hru Oldřicha Dudka, českého scénáristy, kreslíře-humoristy, ilustrátora a spisovatele. Hra je situována do nevelkého bytu bulvárního fotografa Heřmana Vogela, jehož život provází mnoho neúspěšných pokusů o navázání trvalých vztahů s ženami. Takřka všechny četné pokusy o nalezení partnerky ztroskotají na jeho sklonu k žárlivosti, takže nakonec zůstává osamělý. Hra je autorem předepsána jako divadlo na divadle, v němž jsou představeny retrospektivním způsobem některé Heřmanovy snahy o partnerské soužití. Na scéně se postupně objeví potřeštěná intelektuálka, naivní dívka věřící, že se její fotografie objeví na stránkách Playboye, zdravotní sestra Zuzana s racionálním pohledem na život, bývalá manželka Lenka, žena středního věku Kateřina hledající zaopatření pro své syny a nakonec vdaná atraktivní Hanička, která se ocitá na prahu své první nevěry. Jednotlivé epizody jsou odděleny Heřmanovým veršováním, a také výstupy divadelního rekvizitáře, který vstupuje průběžně na scénu a přináší potřebné rekvizity. V jednom případě také výstupem rappera.
Dá se říci, že jde o inscenaci ilustrovaného vyprávěného divadla. Klíčovým vypravěčem je zde postava Heřmana, kterou přesvědčivě ztvárnil herecky dobře disponovaný Lukáš Hůla. Jemu v jednotlivých epizodách sekundují představitelky ženských rolí. Režijní vedení jejich partů zvolilo způsob, který je traktuje v silně karikované podobě. Všechny herečky tuto polohu zvládají díky patřičné herecké výbavě tak, že podtrhují komediálnost a u publika vzbuzovaly četné smíchové reakce. Představení prokázalo dobré tempo-rytmické členění inscenace a její gradující vyznění. Nemohu nepoznamenat, že úspěšnost představení v Sadské spoluvytvořilo publikum. Zhlédl jsem tuto inscenaci zhruba před měsícem na jiné přehlídce, kde k odezvě diváků takřka nedošlo. Soubor v té časové proluce na díle zapracoval, mj. vypustil přebytečné výstupy kamelotů bulvárního tisku a jejich texty (nejapné názvy článků) vtělil do výstupů rekvizitáře. Inscenátorům šlo především o pobavení diváků a také o to, aby se Intimním životem bulvárního fotografa bavili i oni sami. To se podařilo. Soubor byl doporučen k účasti na Krakonošově divadelním podzimu, celostátní přehlídce venkovského divadla ve Vysokém nad Jizerou.
Milan Strotzer
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.