DS Snoop Opatovice nad Labem: Rodinné příběhy. Inscenace oceněna pro schopnost zachytit vykloubenost doby, dotknout se angažovaného a současného tématu, důvěryhodně se vyslovit a zaujmout postoj (Roman Černík – pozn. red.)
Představení DS Snoop z Opatovic nad Labem bylo jasným důkazem, že středoškolské nebo chcete-li mladé divadlo nemusí být jen gejzírem vtipů, studentskou recesí a nebo postupně se rodícím divadelním řemeslem a slušně zvládanou formou s nevinným obsahem. Provokující a komplikovaně přijímaná inscenace Opatovických se opírá o otevřeně bolestivý, krutý a formálně rozechvělý text úspěšné současné evropské dramatičky srbského původu Biljany Srbljanovic. Drsná černá komedie Rodinné příběhy v kostce nabízí obraz vykloubenosti naší doby přes apokalypsu dětského světa.
Na smetišti na bělehradském sídlišti si hrají tři děti, Vojin, Milena a Andrija. Děti si rády hrají na to, co vidí kolem sebe. Na co si můžou hrát děti, které vyrůstají ve válce a permanentní nenávisti ke všem a ke všemu, v rodině, ve škole, ve městě, v národě.... ? Odkudsi se vynoří malá Naděžda, holčička, která strachy nedokáže ani mluvit, a téhle hře může zastávat nanejvýš roli psa. Děti předvádějí dospělé. Vždy jen na malý okamžik se stanou opět dětmi, jako když začne pršet (inscenátorům vyšla sázka na reálný živel, o to více však ve scénickém a hereckém ztvárnění skřípaly všechny přibližnosti) tam je šance na něhu a neposkvrněnost. Těchto chvil je v inscenaci opravdu málo, za to vše neodvratně a v jakési inscenační křeči spěje do tragického konce.
Diváci, vrstevníci zvlášť´, byli v šoku, jednak tématem, ukázalo se, že přece jen polovina devadesátých let je v jejich čase někde u Bílé hory a druhak to komplikované přijetí sebou neslo také nervózní nehezké (nepřikrášlující) herectví všech aktérů, jež však místy přerůstalo v neuvěřitelnost a nepřijatelnost. Přes všechny uvedené komplikace jde o představení dobrého a současného textu, se slušným režijním výkladem a hrané s uvěřitelným odhodláním, byť jej ne vždy zvládnuté řemeslo občas zrazuje.