DIVADELNÍ DÍLNY 2005
Pár slov o náplni, lektorech a cílech tvůrčích dílen pořádaných v rámci festivalu
APOSTROF 2005
…a také jak a kde se na ně přihlásit .
DÍLNA A :
Třídenní : 30.6. – 2.7.05
10.00 – 13.00 h.
PLUSQUECIRQUE
Vede: Sergej Sanža, Michal Bumbálek (divadlo Facka)
Akrobati, mimové a žongléři…Svět barev, pohybu a svobody, svět jak pro Frederica Felliniho, se Vám na tři dny otevře v Divadle Na zábradlí a přilehlých končinách. Dílna, kterou povedou dva herečtí profesionálové by vám měla ukázat, že cesta k divadlu se dá vyšlapat i na chůdách. Seznámí vás s dovednostmi, které se dobře vyjímají pod cirkusovým šapitó, ale zároveň by neměly být cizí žádnému herci. Bojíte se modřin? Nemůžeme vám slíbit, že žádné nebudou. Michal Bumbálek a Sergej Sanža vás však jistě přesvědčí, že i takové umění za drobné oběti stojí.
Program dílny:
1.den - principy nonverbálního divadla: pantomima,
výrazové možnosti těla a jeho řeč, pohybová
charakterizace postavy, na závěr tvorba minipředstavení
video – Rumiště
2.den - plenérové divadlo: zákonitosti plenérového divadla,
využití chůd, akrobacie a dalších prostředků při hraní
pod širým nebem
video - Ne-splněná přání
3.den - cirkus a divadlo: využití cirkusových prostředků
při přípravě divadelního představení a využití
cirkusového stanu pro divadelní účely /akrobacie, žongl/
video - Cirkus aneb se mnou smrt a
kůň
Divadlo Facka vzniklo v roce 1997, jako nonverbální a plenérové divadlo. Toto divadlo vychází z tradic klasické pantomimy a komedie dell´arte.
Představení: Rumiště – 1997, Tichá noc – 1999, Kafka \"Proměna\" – 2000, Modrý, zelený, červená – 2001, Ne-splněná přání - 2004
Divadlo spolupracovalo s Divadlem Continuo, s Divadlem 7 a půl a dalšími.
Projekty: Projekt v Mahenově divadle, zpracování barokní opery v Olomouci aj.
Divadlo hraje po celé republice i v zahraničí a účastní se různých divadelních festivalů. V loňském roce sklidilo na festivalu Apostrof 2004 velký úspěch s představením Rumiště.
DÍLNA B:
Dvoudenní: 30.6. – 1.7. 05
10.00 – 13.00h.
PŘÍTOMNÉ TĚLO
Vede: Pavel Zustiak, umělecký šéf a choreograf divadla Palissimo
Přítomné tělo – dílna je zaměřena na hluboké poznávání lidského těla a využití tohoto poznání k vytvoření kompozice, odkazující na teorii a terminologii Rudolfa Labana. Základ by měla v tomto směru tvořit práce s jednoduchými pohyby jako je plynutí, zastavení či únik. Cílem dílny je rozvinout povědomí umělce o vlastní přítomnosti a o čase při improvizaci v divadelním prostoru, podporovat ho v rozvíjení obratnosti a propojování techniky a kompozice. Dílna seznámí účastníky s hlavními teoriemi kompozice a improvizace a s prací individuálního umělce v kolektivu.