Kovová opona jeviště v Soběslavském kulturním domě o rozměrech 804 x 494 cm vznikla roku 1976, je signovaná a datovaná s přípisem „dle historických podkladů navrhl a provedl Vladimír Čížek 5. V. 1976“.
Aniž bych pochyboval o upřímnosti autorových úmyslů, je toto tvrzení trochu nadnesené. Jedná se o vedutu Soběslavi v rádoby historizujícím pojetí. V pohledu na město dominují hradby s ústřední branou s předbranním v popředí, za nimiž jsou v nápodobě tradice historických městských vedut proporčně nadsazeně vyobrazeny hlavní soběslavské dominanty: kostel sv. Petra a Pavla, špitál a kostel sv. Víta vlevo, vpravo městský hrad. Stylizovaná okna a stínky cimbuří mají upomínat na schematický styl nejranějších goticko-renesančních dřevorytů.
Vedutu doplnil vpravo v popředí městský znak, nahoře nápisová stuha, na okrajích neuměle dekorativně stočená, na níž spočívá městská pečeť. Nápis zní: A. D. 1390 – Sobieslaw – 1790, oddělováno odrážkami ve tvaru rožmberských růží.
Přes pokus o historickou atmosféru je tato malba spíše typickým dokladem běžné podoby oficiálního umění sedmdesátých let 20. století, v němž se již připouštěla či spíše tolerovala mírná stylizace zobrazované skutečnosti. Veduta města, v sále kulturního domu plně oprávněná, byla též vítaným únikem od oficiálních témat.
(Mgr. Jakub Synecký, květen 2016 - příspěvek pro připravovanou knihu Malované opony divadel českých zemí II)