Magdaléna Hniličková
narozena 10. 11. 1988 v Ostrově
v civilu herečka v Západočeském divadle v Chebu
Spolupracuje s profesionálními divadly v Chebu, Karlových Varech, Praze, Českých Budějovicích… a přesto tráví spoustu času v zákulisí i na jevišti divadla Husovka, kde spolupracuje s kolegy z Divadelního studia D3, a rovněž na jevišti a v zákulisí scény U, kde sídlí její domovské Divadlo Dagmar. Představitelka jedné z nejsilnějších karlovarských divadelnických rodin, různými jevišti prochází od deseti let. Z jejích rolí nutno zmínit např. Antigonu ve stejnojmenné antické montáži (2007), Natálii Gorbaněvskou v Osmi statečných (2015) či titulní roli v Barkovové Anně (2016), to vše v Divadle Dagmar, kde je také několikanásobnou držitelkou Ceny Věry Vartecké; v Déčku pak hrála Marii či Súsedku s flétnou, případně obě role najednou, v Peškově Betlému (2009-2019), Indiánku v Čučudejských pohádkách (2016) a excelovala v roli Rozárky v Körnerově Psí kůži (2017). Rovněž se věnuje dramaturgii a režii. Zvláštní kapitolu v jejím životě divadelnice z ochoty tvoří vaganty, u jejichž kolébky stál pod hlavičkou Déčka její otec Jiří Hnilička, hrála snad ve všech inscenacích, jež o těchto prázdninových putováních s divadlem vznikla (např. andělu Gabrielu v Černošském Pánubohu a lidském plemeni, 2004; titulní roli v pohádce Z. Šmída Jak se medvědici stýskalo, 2009; Mladého a krásného Dunoise v Camiho aktovkách, 2013; či berušku Volinu v Pohádce o vose Marcelce, 2019), v posledních letech se výrazněji podílí na jejich organizaci. V roce 2020 západočeské ocenění Kolombína za mimořádné nasazení při herecké, dramaturgické, režijní a organizační práci v karlovarském Divadelním studiu D3, s přihlédnutím k působení v Divadle Dagmar.
Výběr z rolí – Dětské studio Divadla Dagmar, Studio Divadla Dagmar, Divadlo Dagmar, vesměs režie Hana Franková:
K. Bochořák: Betlem (1998)
Z. Šmíd: Strašidla a krásné panny aneb Vyprávění čtvrté (2000)
J.-C. Carriere: Ptačí sněm (2001) – Dudek
O. Preussler: Útěk do Egypta přes Království české (2001)
Bajky aneb Jak přežít na širém moři (2002)
W. Shakespeare, M. Samec: Král William (2003)
I. Bunin: Mezi čtyřmi stěnami (2004)
J. Prévert: Roura k rouře pasuje aneb Vzorně svorná rodina (2004) – Gertruda
Koně (2005)
Theatrum Mundus (na motivy W. Saroyana, 2006) – Dívka
Kdyby bylo nebe... (scénická koláž z knihy F. Fénelonové Dívčí orchestr, 2007) – Fania
Na cestě (2007)
M. Macourek: Hra na Zuzanku (2007) – Zuzanka
Zázraky (na motivy legend Selmy Lagerlöfové, režie Naďa Pajanková, 2007) – Selma-Marie
Antigoné (scénická koláž, 2007) – Antigoné
Tie Break (scénář a režie Alexander Mikoláš, 2008) – Operátorka
Gek a Čuk (na motivy knihy A. Gajdara, 2008)
T. Žurková: Spala jsem se svým andělem (režie Hana Franková, 2013)
Těším se, že mi znovu napíšeš (scénář a režie Hana Franková, 2013)
Jak obři přišli do Irska aneb Cesta tam a zase zpátky (vlastní scénář a režie ve spolupráci s M. Váňovou, 2014)
N. Gorbaněvská: Osm statečných (2015) – Natálie Gorbaněvská
A. Barkovová: Anna (2016) – role Anny a spolurežie s Hanou Frankovou
C. Tóibín: Marie (2017)
Pojď sem, ať ti můžu dát pusu (2018)
Role v Divadelním studiu D3 –
V. Peška: Betlém aneb Komedie o narození Ježiška (režie Anna Ratajská, 2009) – Marie nebo Súsedka s flétnou, případně obě role najednou
V. Peška: Čučudejské pohádky (režie Petr Richter, 2016?)
V. Körner: Psí kůže (režie Anna Ratajská, 2017) – Rozárka
Dramaturgická spolupráce a dramaturgie v Divadle Dagmar -
Hledání/ Suche aneb Vyprávění páté (režie Hana Franková),
A. Zemančíková: Odjezd z konce světa (režie Hana Franková, 2012)
J. Torres: My zvířata (režie Hana Franková, 2015)
L. Beneš: Sokolov (režie Hana Franková, 2017)
I. Bauersima: norway.today (2017)
K. Russel: Swamplandie (režie Hana Franková, 2018)
Režie:
R. Malý: Pocit nočního vlaku (Divadlo Dagmar 2014)