HULEC, Vladimír: Kolik životů má avantgarda?. Divadelní Úpice 2001. AS 2001, č. 2, s. 27.
Na nejvyšší stupeň, jež se již vlastně ocitá v prostoru svébytných inscenačních tvarů, jsem zařadil náchodské anarchisty Dred a vedle nich naopak velmi precizní přístup Karla Šefrny a Jany Mandlové s dramatickou školičkou Svitavy. …
Ovšem jasným vrcholem východočeské přehlídky byla inscenace Karla Šefrny a Jany Mandlové a jejich Dramatické školičky Svitavy kolektivně připravená podle pohádky Alexandra Klimenta Strom lidožrout. Pečlivě volené inscenační prostředky, práce s loutkou, gestická čistota, nesmírná úspornost a přitom magičnost každého obrazu, kompaktnost celé inscenace, fascinující práce se světlem (navíc jen se čtyřmi reflektory), muzikálnost (nejen zpěv, ale ten hlavně) všech herců, to vše činí z inscenace vrcholný divadelní zážitek překračující rámec amatérského divadla. Karel Šefrna si vychovává zdatné nástupce svého kdysi slavného “C”.
Ovšem jasným vrcholem východočeské přehlídky byla inscenace Karla Šefrny a Jany Mandlové a jejich Dramatické školičky Svitavy kolektivně připravená podle pohádky Alexandra Klimenta Strom lidožrout. Pečlivě volené inscenační prostředky, práce s loutkou, gestická čistota, nesmírná úspornost a přitom magičnost každého obrazu, kompaktnost celé inscenace, fascinující práce se světlem (navíc jen se čtyřmi reflektory), muzikálnost (nejen zpěv, ale ten hlavně) všech herců, to vše činí z inscenace vrcholný divadelní zážitek překračující rámec amatérského divadla. Karel Šefrna si vychovává zdatné nástupce svého kdysi slavného “C”.
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.