Rozhovor s Jaromírem Hruškou. Zpravodaj JH 2005.
3x PRO. Jaromíra Hrušku,
režiséra inscenace
Don Juan ŠOS Prachatice
Proč je ve vaší inscenaci Sganarel dívka?
Myslím, že je to jedna z možností, jak
tu postavu vyložit. Šlo mi o to vytvořit
takovou interpretaci textu, za kterou si
budu stoprocentně stát. V tom textu je totiž
problém, proč vlastně Sganarel následuje
svého pána. V motivech to není až tak přesně
vysvětleno. Hledal jsem základní, bytostný
pocit té figury, jaký musí mít, aby s takovým
pánem jako sluha mohla být.
Kdo je Don Juan?
Je to jeden z obrazů, jedno ze zrcadel
světa. Určitá část, určitá výseč, určitý úhel
pohledu, který mě fascinuje. Není černobílý.
Je to konkrétní lidská bytost, která něčím
prošla, a proto se tak chová.
Co je pro vás divadlo?
Divadlo je pro mě určitá možnost
seberealizace. To znamená moci sdělit
cosi určitými prostředky a hlavně nějakým
způsobem emotivně zasáhnout diváka.
Takové dva styčné body, ke kterým bych rád
někdy směřoval a dá-li Bůh se někdy k nim
dostal, je z české režie Alfred Radok a E. F.
Burian. Mám strašnou touhu po tom dostat
české divadlo v Evropě tam, kde bylo v době,
kdy oni tvořili. Kdyby se to povedlo, bylo by
to pro mne obrovské zadostiučinění.
hul
režiséra inscenace
Don Juan ŠOS Prachatice
Proč je ve vaší inscenaci Sganarel dívka?
Myslím, že je to jedna z možností, jak
tu postavu vyložit. Šlo mi o to vytvořit
takovou interpretaci textu, za kterou si
budu stoprocentně stát. V tom textu je totiž
problém, proč vlastně Sganarel následuje
svého pána. V motivech to není až tak přesně
vysvětleno. Hledal jsem základní, bytostný
pocit té figury, jaký musí mít, aby s takovým
pánem jako sluha mohla být.
Kdo je Don Juan?
Je to jeden z obrazů, jedno ze zrcadel
světa. Určitá část, určitá výseč, určitý úhel
pohledu, který mě fascinuje. Není černobílý.
Je to konkrétní lidská bytost, která něčím
prošla, a proto se tak chová.
Co je pro vás divadlo?
Divadlo je pro mě určitá možnost
seberealizace. To znamená moci sdělit
cosi určitými prostředky a hlavně nějakým
způsobem emotivně zasáhnout diváka.
Takové dva styčné body, ke kterým bych rád
někdy směřoval a dá-li Bůh se někdy k nim
dostal, je z české režie Alfred Radok a E. F.
Burian. Mám strašnou touhu po tom dostat
české divadlo v Evropě tam, kde bylo v době,
kdy oni tvořili. Kdyby se to povedlo, bylo by
to pro mne obrovské zadostiučinění.
hul
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.