FIXOVÁ, Kateřina: Slánská scéna Slaný, Agatha Christie, Moie Charles, Barbara Toyová: Vražda na faře - recenze, 2015
Slánská scéna Slaný
Agatha Christie, Moie Charles, Barbara Toyová: Vražda na faře
Dramatizace detektivní novely Agathy Christie Vražda na faře není jednoduchou jevištní látkou. Množství postav, mrtvola , která se objeví takřka po otevření opony, princip konverzace nikoliv akce, složitý příběh. Náročný úkol pro režiséra i herce. Slánská scéna správně vzhledem k danému žánru vychází z realistických základů – scénografické realistické řešení, detaily v rekvizitách i v kostýmní výpravě.
O co víc je výchozí situace jasná, o to víc bohužel vadí, když na mnoha místech chybí srozumitelné jednání, když nerozumíme vztahům mezi jednotlivými postavami nebo jejich postojům k událostem děje. Všechno, čemu v detektivce nerozumím, může vyznívat kontraproduktivně. Tam, kde situace, postavy i vztahy fungují (kaplan Tomáše Votta, Mary Michaely Segmanové a slečna Marplová v podání Hany Kunertové), tam získává děj na zajímavosti a především na napětí.
I když právě Vražda na faře není tou nejkvalitnější možnou divadelní detektivkou, jsem přesvědčená, že zpřehlednit, zvýraznit a někde i dobudovat jednotlivé situace by inscenaci velmi prospělo. A zkušený slánský soubor s režisérem Ulovcem na to podle mého názoru má.
Kateřina Fixová
Agatha Christie, Moie Charles, Barbara Toyová: Vražda na faře
Dramatizace detektivní novely Agathy Christie Vražda na faře není jednoduchou jevištní látkou. Množství postav, mrtvola , která se objeví takřka po otevření opony, princip konverzace nikoliv akce, složitý příběh. Náročný úkol pro režiséra i herce. Slánská scéna správně vzhledem k danému žánru vychází z realistických základů – scénografické realistické řešení, detaily v rekvizitách i v kostýmní výpravě.
O co víc je výchozí situace jasná, o to víc bohužel vadí, když na mnoha místech chybí srozumitelné jednání, když nerozumíme vztahům mezi jednotlivými postavami nebo jejich postojům k událostem děje. Všechno, čemu v detektivce nerozumím, může vyznívat kontraproduktivně. Tam, kde situace, postavy i vztahy fungují (kaplan Tomáše Votta, Mary Michaely Segmanové a slečna Marplová v podání Hany Kunertové), tam získává děj na zajímavosti a především na napětí.
I když právě Vražda na faře není tou nejkvalitnější možnou divadelní detektivkou, jsem přesvědčená, že zpřehlednit, zvýraznit a někde i dobudovat jednotlivé situace by inscenaci velmi prospělo. A zkušený slánský soubor s režisérem Ulovcem na to podle mého názoru má.
Kateřina Fixová
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.