Turnovské divadelní studio - Vlakem války. Divadelní Hromada 2008
Vlakem války
Hraje se to dnes také pod názvem Biloxi blues a bluesová, resp. více swingová hudba je součástí turnovské inscenace hry Vlakem války podle dramatu Neila Simona. Jan Baron Marek ji nastudoval s Turnovským divadelním studiem, které tvoří převážně mladá herecká generace (Petr Haken už je tam trochu za středňáky), a především postavy mužské, američtí vojáci odjíždějící na některou z front 2. světové války, jsou vykresleny autenticky, spontánně, uvěřitelně. Deníkový příběh Jeroma rámuje situace, jejichž provokatérem je despotický seržant Toomey. Petr Haken v této roli často „citoval“ z podobných postav známých z řady amerických filmů, např. z Pahorku. A to tak razantně, že někdy neslyšel sám sebe. Snaha celého ansámblu o co nepravděpodobnější autenticitu hereckého projevu byla někdy na škodu srozumitelnosti. K publiku se často dostala jen část informace a bylo třeba napínat uši - škoda, např. Matěj Mates Hajn je věrohodným představitelem Epsteina. Většina herců ale nezklamala a předvedla promyšlené výkony. Slabší stránkou představení byla její technická složka - o přestavbách hudba mlčela, naopak byla tvrdou konkurencí dialogům. Především v úvodní scéně ve vlaku, to jsem měl chuť sednout si mezi herce, abych se něco dozvěděl. A také, až na výjimky, nefungovalo zcela srozumitelně (dramaticky) světlo. Prostě pár kazů by se našlo. Režisér si s prostorem určitě ví rady, ale jistě by přišel na ozvláštnění některých situací - např. v tanečním klubu, v erotické scéně, komplikované zbytečně složitou přestavbou jinak funkčně využitého mobiliáře – vojenských postelí a polního stolu. Prostě, v Turnově je zaděláno na pěkné představení a je také v Baronových silách spolu s bezvadnou hereckou partou udělat představení, které bude vypovídat o postoji mladé generace k násilí - bez ohledu na historické souvislosti. Vždyť i oblečení do současných vojenských maskáčů k tomu směřuje.
-sg-
Hraje se to dnes také pod názvem Biloxi blues a bluesová, resp. více swingová hudba je součástí turnovské inscenace hry Vlakem války podle dramatu Neila Simona. Jan Baron Marek ji nastudoval s Turnovským divadelním studiem, které tvoří převážně mladá herecká generace (Petr Haken už je tam trochu za středňáky), a především postavy mužské, američtí vojáci odjíždějící na některou z front 2. světové války, jsou vykresleny autenticky, spontánně, uvěřitelně. Deníkový příběh Jeroma rámuje situace, jejichž provokatérem je despotický seržant Toomey. Petr Haken v této roli často „citoval“ z podobných postav známých z řady amerických filmů, např. z Pahorku. A to tak razantně, že někdy neslyšel sám sebe. Snaha celého ansámblu o co nepravděpodobnější autenticitu hereckého projevu byla někdy na škodu srozumitelnosti. K publiku se často dostala jen část informace a bylo třeba napínat uši - škoda, např. Matěj Mates Hajn je věrohodným představitelem Epsteina. Většina herců ale nezklamala a předvedla promyšlené výkony. Slabší stránkou představení byla její technická složka - o přestavbách hudba mlčela, naopak byla tvrdou konkurencí dialogům. Především v úvodní scéně ve vlaku, to jsem měl chuť sednout si mezi herce, abych se něco dozvěděl. A také, až na výjimky, nefungovalo zcela srozumitelně (dramaticky) světlo. Prostě pár kazů by se našlo. Režisér si s prostorem určitě ví rady, ale jistě by přišel na ozvláštnění některých situací - např. v tanečním klubu, v erotické scéně, komplikované zbytečně složitou přestavbou jinak funkčně využitého mobiliáře – vojenských postelí a polního stolu. Prostě, v Turnově je zaděláno na pěkné představení a je také v Baronových silách spolu s bezvadnou hereckou partou udělat představení, které bude vypovídat o postoji mladé generace k násilí - bez ohledu na historické souvislosti. Vždyť i oblečení do současných vojenských maskáčů k tomu směřuje.
-sg-
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.