BRŮČEK, Josef: Dačické kejklování na jihu Čech podeváté - Tak takhle to bylo aneb Život je jen náhoda. Amatérská scéna 2009, č. 2, s. 23. - 25.
1. doporučení k výběru na Divadelní Děčín:
BDS Lužnice Bechyně, Pavel Němec: Tak takhle to bylo aneb Život je jen náhoda. Režie Karel Vontroba (čestné uznání za režii), hrají Jaroslav Mrzena (cena za roli Homelesse) a Petr Halama (čestné uznání za roli Diváka).
Homeless náhodně se objevivší v divadle za asistence jednoho Diváka vypráví svůj příběh. Po velice přesvědčivém nastartování představení, kdy jde režisér hledat nějaký zapomenutý kabel, nastupuje Homeless, který svou přítomností obtěžuje diváky. Svůj vtíravý (ale ne agresivní) projev jemně koření drobnými detaily člověka ze dna, které z počátečního dlouhého monologu činí zábavné podívání. Divák vytažený na jeviště je od své počáteční nesmělosti přes postupné osmělování se a hodnocení morálky Homelesse až po občasné přebírání iniciativy pravdivý a přirozený. V představení jsou čitelné oblouky jednotlivých dějových zvratů. Homeless alespoň zpočátku (než se zmocní jeviště) by měl více zcivilnit svůj projev. Soubor se musí ještě více soustředit na zvýraznění různých rytmů reálu na jevišti a přehrávání jednotlivých situací ze života hlavní postavy. Také by měl vyřešit konec představení, ve kterém i Divák ztrácí své přirozené chování. Stále totiž není jasné, z jakých pohnutek rezignuje na své dokumenty a jde si sednout do hlediště.
BDS Lužnice Bechyně, Pavel Němec: Tak takhle to bylo aneb Život je jen náhoda. Režie Karel Vontroba (čestné uznání za režii), hrají Jaroslav Mrzena (cena za roli Homelesse) a Petr Halama (čestné uznání za roli Diváka).
Homeless náhodně se objevivší v divadle za asistence jednoho Diváka vypráví svůj příběh. Po velice přesvědčivém nastartování představení, kdy jde režisér hledat nějaký zapomenutý kabel, nastupuje Homeless, který svou přítomností obtěžuje diváky. Svůj vtíravý (ale ne agresivní) projev jemně koření drobnými detaily člověka ze dna, které z počátečního dlouhého monologu činí zábavné podívání. Divák vytažený na jeviště je od své počáteční nesmělosti přes postupné osmělování se a hodnocení morálky Homelesse až po občasné přebírání iniciativy pravdivý a přirozený. V představení jsou čitelné oblouky jednotlivých dějových zvratů. Homeless alespoň zpočátku (než se zmocní jeviště) by měl více zcivilnit svůj projev. Soubor se musí ještě více soustředit na zvýraznění různých rytmů reálu na jevišti a přehrávání jednotlivých situací ze života hlavní postavy. Také by měl vyřešit konec představení, ve kterém i Divák ztrácí své přirozené chování. Stále totiž není jasné, z jakých pohnutek rezignuje na své dokumenty a jde si sednout do hlediště.
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.