CVANCIGEROVÁ, Jiřina, Řevnice
Datum narození: 1953
1971 - Její první a zásadní kontakt s řevnickým Lesním divadlem.
V roli Haničky z Jiráskovy Lucerny vystupovala ve společnosti staré gardy ochotníků, pánů Kadeřábka, Kočího, Sklenáře, paní Strakové, manželů Křivánkových, po boku mladíků Tamchyny, Říhy, Valšuby a pod režijním vedením Mirka Plachého.
Následovaly role venkovských dívek.
Vedle klasických rolí přišly s nástupem režisérů Richarda Kloučka a Aleny
Šarounové role zamindrákovaných studentek, lehkých žen a také role Pekařky
z Čapkových apokryfů v režii Aleny Šarounové a vítězství v celostátní soutěži
divadelních ochotníků.
V té době ji okouzlilo dětské divadlo, a tak v roce 1987 založila dětský divadelní
soubor Dráček/Drak, jehož členové úspěšně vystupovali i v Lesním divadle
v představeních Lesní panna, Podskalák, Sedm krkavců, která byla režijním
debutem Jiřiny Cvancigerové.
Po porevolučních, pro řevnické Lesní divadlo smutných časech, přispěl DS
Dráček v roce 1997 k oživení nové divadelní etapy v přírodním amfiteátru
představením Sen noci svatojánské, jehož scénář napsala Cvancigerová na
motivy hry W. Shakespeara.
V následujícím roce nastoupila jako vedoucí Městského kulturního střediska
a zasadila se o zrušení nájemní smlouvy s pražskou agenturou. Lesní divadlo se
vrátilo pod správu MěKS Řevnice. Díky tomu v roce 1999 zažil Lesňák
rekordní účast diváků na představení F. R. Čecha Dívčí válka – sešlo se 1400
diváků. Tato představení předznamenala i následující události: zbourání nevyhovujícího
dřevěného pódia a stavbu nového, což si vyžádalo pokácení dvou
stromů a ostrou kritiku některých ochotníků. Lesní divadlo díky tomu
následně ožilo festivaly.
V roce 2003 odešla Cvancigerová z vedení MěKS.
V roli Haničky z Jiráskovy Lucerny vystupovala ve společnosti staré gardy ochotníků, pánů Kadeřábka, Kočího, Sklenáře, paní Strakové, manželů Křivánkových, po boku mladíků Tamchyny, Říhy, Valšuby a pod režijním vedením Mirka Plachého.
Následovaly role venkovských dívek.
Vedle klasických rolí přišly s nástupem režisérů Richarda Kloučka a Aleny
Šarounové role zamindrákovaných studentek, lehkých žen a také role Pekařky
z Čapkových apokryfů v režii Aleny Šarounové a vítězství v celostátní soutěži
divadelních ochotníků.
V té době ji okouzlilo dětské divadlo, a tak v roce 1987 založila dětský divadelní
soubor Dráček/Drak, jehož členové úspěšně vystupovali i v Lesním divadle
v představeních Lesní panna, Podskalák, Sedm krkavců, která byla režijním
debutem Jiřiny Cvancigerové.
Po porevolučních, pro řevnické Lesní divadlo smutných časech, přispěl DS
Dráček v roce 1997 k oživení nové divadelní etapy v přírodním amfiteátru
představením Sen noci svatojánské, jehož scénář napsala Cvancigerová na
motivy hry W. Shakespeara.
V následujícím roce nastoupila jako vedoucí Městského kulturního střediska
a zasadila se o zrušení nájemní smlouvy s pražskou agenturou. Lesní divadlo se
vrátilo pod správu MěKS Řevnice. Díky tomu v roce 1999 zažil Lesňák
rekordní účast diváků na představení F. R. Čecha Dívčí válka – sešlo se 1400
diváků. Tato představení předznamenala i následující události: zbourání nevyhovujícího
dřevěného pódia a stavbu nového, což si vyžádalo pokácení dvou
stromů a ostrou kritiku některých ochotníků. Lesní divadlo díky tomu
následně ožilo festivaly.
V roce 2003 odešla Cvancigerová z vedení MěKS.
Bibliografie:
100 LET Lesního divadla v Řevnicích. Jindřich König: Čekanova dramatická družina, Pavla Nováčková: V hlavní roli Lesňák (cit. dle s. 89). Vydalo město Řevnice, 2016.
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.