GARDAVSKÝ, Vladimír: Krvik Totr zaujal moderním herectvím v komedii Svázaná . Plzeňský deník, 13. 4. 2010, s. 11.
Důmyslná hra Petra "Jediného" Novotného a Tomáše Kouta vtáhla Divadlo Dialog do osidel.
V komornější sestavě, s komornější hrou a komornějším humorem se po dvou letech na prkna Divadla Dialog v Plzni vrátil hostující pražský neprofesionální soubor Krvik Totr s autorským projektem Petra „Jediného“ Novotného a Tomáše Kouta Svázaná. Autorsko-herecká dvojice Novotný-Kout společně působí od roku 1992, od roku 2002 i jako zmíněná divadelní skupina doplněná mimo jiné i o všestranného herce a hudebníka Filipa Votavu.
Po dvou letech zdánlivé nečinnosti, vyplněné ovšem vrchovatě studijními a pracovními povinnostmi tvůrců, je dnes Krvik Totr o pár let starší, ale smysl pro humor evidentně neztratil. Opustil osvědčenou formu volných pásem sestavovaných z písní a jiskřivých taškařic a dotýká se nyní závažnějších témat vložených do zdánlivě nadmíru humorné ucelené divadelní hry. Podobně jako v řadě komedií absurdního ražení je i ve Svázané k dispozici nepřeberně prostoru k domýšlení, především pokud jde o mechanismy mezilidských vztahů.
Důmyslně prokomponovaná hra nastudovaná ve společné režii obou autorů, která se v Plzni začala rozvíjet poněkud nesměle, velice záhy do svých osidel diváky vtáhla. Do opuštěného altánu v lesích kdesi ve frankofonním prostředí (v něm pobýval jeden z autorů na roční studijní stáži) postupně přicházejí tři muži, kteří se dosud neznali – naivní vinař Victor (Kout), od reality decentně odtržený univerzitní profesor aplikovaných věd zkoumající vzorce naučeného chování Jean-Paul (Novotný) a konečně rozevlátý a zemitý knihař Édouard (Votava). Jak postupně vychází najevo, pozvala je na toto místo pod různými záminkami „velice nadaná studentka“ Gervaise, kterou všichni tři milují. Jsme svědky rekapitulace tří vztahů dotvářených individuální fantazií v konfrontaci s odlišným pohledem na stejné situace zapsaným dívkou do svého deníčku. Deníček i bakalářská práce svázaná Édouardem (odtud název hry) nalezené v altánu během doporučené orientační hry způsobují, že donesené lahodné víno aktérům postupně na jazyku trpkne.
Jako v hudební skladbě se v komedii některé motivy vracejí, uváženě se střídá rychlé i pomalé tempo, přičemž i v delších pauzách protagonisté srší energií. Herci ztvárňují své role stylizovaně, naplňují je slovní i situační komikou a přesto postavy vyznívají věrohodně, takřka autenticky. Krvik Totr se v Plzni představil ukázkou moderního herectví.
V komornější sestavě, s komornější hrou a komornějším humorem se po dvou letech na prkna Divadla Dialog v Plzni vrátil hostující pražský neprofesionální soubor Krvik Totr s autorským projektem Petra „Jediného“ Novotného a Tomáše Kouta Svázaná. Autorsko-herecká dvojice Novotný-Kout společně působí od roku 1992, od roku 2002 i jako zmíněná divadelní skupina doplněná mimo jiné i o všestranného herce a hudebníka Filipa Votavu.
Po dvou letech zdánlivé nečinnosti, vyplněné ovšem vrchovatě studijními a pracovními povinnostmi tvůrců, je dnes Krvik Totr o pár let starší, ale smysl pro humor evidentně neztratil. Opustil osvědčenou formu volných pásem sestavovaných z písní a jiskřivých taškařic a dotýká se nyní závažnějších témat vložených do zdánlivě nadmíru humorné ucelené divadelní hry. Podobně jako v řadě komedií absurdního ražení je i ve Svázané k dispozici nepřeberně prostoru k domýšlení, především pokud jde o mechanismy mezilidských vztahů.
Důmyslně prokomponovaná hra nastudovaná ve společné režii obou autorů, která se v Plzni začala rozvíjet poněkud nesměle, velice záhy do svých osidel diváky vtáhla. Do opuštěného altánu v lesích kdesi ve frankofonním prostředí (v něm pobýval jeden z autorů na roční studijní stáži) postupně přicházejí tři muži, kteří se dosud neznali – naivní vinař Victor (Kout), od reality decentně odtržený univerzitní profesor aplikovaných věd zkoumající vzorce naučeného chování Jean-Paul (Novotný) a konečně rozevlátý a zemitý knihař Édouard (Votava). Jak postupně vychází najevo, pozvala je na toto místo pod různými záminkami „velice nadaná studentka“ Gervaise, kterou všichni tři milují. Jsme svědky rekapitulace tří vztahů dotvářených individuální fantazií v konfrontaci s odlišným pohledem na stejné situace zapsaným dívkou do svého deníčku. Deníček i bakalářská práce svázaná Édouardem (odtud název hry) nalezené v altánu během doporučené orientační hry způsobují, že donesené lahodné víno aktérům postupně na jazyku trpkne.
Jako v hudební skladbě se v komedii některé motivy vracejí, uváženě se střídá rychlé i pomalé tempo, přičemž i v delších pauzách protagonisté srší energií. Herci ztvárňují své role stylizovaně, naplňují je slovní i situační komikou a přesto postavy vyznívají věrohodně, takřka autenticky. Krvik Totr se v Plzni představil ukázkou moderního herectví.
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.