BRŮČEK, Josef: XXXIII. Divadelní Bechyně 13. – 15. 5. 2004. AS 2004, č. 3, s. 33-35.
DS Netrdlo Vyškov / Matěj Kopecký: Faust
Úvod je působivý. Faust je rekrutován z diváků. Zpočátku se brání, pak uznává, že každý jsme svým způsobem Faust. Po úvodu, který se odehrává před (zdánlivou) revuálkou, se otevře opona a před divákem se objeví celkem hluboký prostor jeviště. Na jeho zadní stěně se pak později v malém jevišťátku zjevuje Ďábel. U tohoto velmi dobrého představení se mi však zdálo, jakoby by scházela scelující stylizace. A také jako by bylo od všeho trošičku víc, v tragičnu a vážnu, v komice a grotesce, v původních dlouhých citacích, v množství použitého zpěvu. Jediná celistvá a divadelně dobře „udělaná“ postava nejen tohoto představení, ale celého festivalu, byl – Ďábel, Vágner a Mefisto v podání skvělého Přemysla Ševčíka. Skvělý byl také zvukový živý(!) plán představení. Ještě s jedním problémem se svěřím. V představení nefungovala logika magického kruhu. Po vyvolání ďábla si jak Faust, tak Kašpar klidně z kruhu odejdou a komunikují se zjevem z pekel. Mám dojem, že tu buď logika nefunguje, nebo funguje logika, které jako divák nerozumím. A ztrácí se mi síla, vážnost i komika celé scény.
Úvod je působivý. Faust je rekrutován z diváků. Zpočátku se brání, pak uznává, že každý jsme svým způsobem Faust. Po úvodu, který se odehrává před (zdánlivou) revuálkou, se otevře opona a před divákem se objeví celkem hluboký prostor jeviště. Na jeho zadní stěně se pak později v malém jevišťátku zjevuje Ďábel. U tohoto velmi dobrého představení se mi však zdálo, jakoby by scházela scelující stylizace. A také jako by bylo od všeho trošičku víc, v tragičnu a vážnu, v komice a grotesce, v původních dlouhých citacích, v množství použitého zpěvu. Jediná celistvá a divadelně dobře „udělaná“ postava nejen tohoto představení, ale celého festivalu, byl – Ďábel, Vágner a Mefisto v podání skvělého Přemysla Ševčíka. Skvělý byl také zvukový živý(!) plán představení. Ještě s jedním problémem se svěřím. V představení nefungovala logika magického kruhu. Po vyvolání ďábla si jak Faust, tak Kašpar klidně z kruhu odejdou a komunikují se zjevem z pekel. Mám dojem, že tu buď logika nefunguje, nebo funguje logika, které jako divák nerozumím. A ztrácí se mi síla, vážnost i komika celé scény.
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.