Pochází z Pardubic.
Na střední škole spoluúčast na studentském divadle.
Vystudoval VŠ zemědělskou v Praze.
Pracoval jako technicko-hospodářský pracovník,
na přelomu 80. a 90. let byl 3 roky ředitelem KD ve Žluticích.
Od 1992 zaměstnán jako bankovní manažer.
Od 1984 působil jako herec v Divadelním studiu při Domě kultury ve Žluticích. Účinkoval v inscenacích - Rudi Strahl: Případ Adam a Eva (Honza), Nebe na zemi (Kamilio), Mirandolína (baron).
Od 1986 je vedoucím, spoluzakladatelem, autorem, režisérem a hercem souboru Žlutičan ve Žluticích na Karlovarsku.
Absolvent Režijní školy pořádané SČDO v letech 1988-1991.
Pro soubor napsal komedie Otylka (2002), Macourek měl pravdu (2003), Rejžák z Prahy (2005), Sborovna (2008) a další (viz seznam níže).
Nejvýznamnější inscenace v režii J. B.:
1987 – I. Taller: Komedie o chytrosti, role Principála. KPD - cena za inscenaci.
1988 – J. Hubač: Generálka Jeho veličenstva, role Napoleona, scéna.
1999 – A. Procházka: S tvojí dcerou ne, role Rudy. KDP.
2001 – DJC: Dlouhý, Široký a Krátkozraký, role Pocestného a Vypravěče, scéna, seminář. KDP.
2002 – J. Břehový: Otylka, role Rafta, scéna. KDP.
2003 – J. Břehový: Macourek měl pravdu, role Inženýra, scéna.
2004 – Divadlo Járy Cimrmana: Dobytí Severního pólu Češkou Karlou Němcovou, seminář.
2005 – J. Břehový: Rejžák z Prahy, role Borce. KPD - cena za inscenaci.Účast JH 2006
2008 – J. Břehový: Sborovna, scéna. KPD - cena za inscenaci a text. Doporučení na JH.
2009 – J. Břehový: Kačenky.
2011 – J. Břehový: Zátiší s loutnou, režie Břetislav Tetera. KDP - doporučení na JH 2011.
2013 – Silke Hassler: Záruka touhy.
2014 – Jaromír Břehový: Chodí Pešek okolo.
2015 – Jaromír Břehový: Komunita.
2016 – Pavel Trtílek, Jan Krupa: Můj krásný svět. Na ŽDL 2016 cena SČDO Jaromír Břehový za mnohaleté osobité moderování Žlutického divadelního léta.
2018 – J. Břehový: Slušný člověk. Na ŽDL cena za soustavnou autorskou a režijní práci.
2022 – J. Břehový: Možná přijde i primátor. Na ŽDL cena SČDO Jaromíru Břehovému za přínos české dramatice, čestné uznání za schopnost rozvíjet dialogy a cena diváka.