Soustavné školení pedagogických pracovníků vedené metodiky dramatické výchovy OKS.
Složení seminaristů bylo zejména z řad učitelů 1. až 9. ročníku zaměřujících se na dramatickou výchovu dětí.
Účastníci docházeli pravidelně, čímž bylo možné plánovat návaznost jednotlivých lekcí.
Náplň seminářů: rozcvička, pohybové improvizace na určité téma, práce na textu a na závěr diskuze (v rámci níchž probíhalo hodnocení i plánování další práce).
Metodické ukázky práce se prováděly většinou přímo s dětmi (každý seminář byl pro lektora novou zkušeností v rychlém navázání kontaktu, vytvoření vhodného pedagogického klimatu a kladl tedy značné nároky na pedagogický takt a psychologický postřeh, co s dětmi, které vidí prvně v životě, může za 2—3 hodiny dokázat a ukázat).
Metodické ukázky práce s různými věkovými stupni dětí dokázaly nutnost respektování vývojových zvláštností příslušného věku, zároveň však přinášely možnost prozkoušet, jak dalece jsou některé náměty použitelné pro různé věkové stupně bez zásadních změn v přístupu (např. při výběru textů).
Soustavné semináře umožnily sledovat zaměření jednoho lektora v širším časovém záběru, poznat jeho přístupy k různým druhům dramatické hry. Zhodnotit vliv jeho osobnosti jako vedoucího. Tvořivě se nechat inspirovat jeho koncepcí i jednotlivostmi.
Diskuse ukázaly, že seminaristé získali odvahu k experimentu. Více si všímali dětí, snažili se poznat jejich sklony, vycházeli z nich při uvolňování jejich fantazie. Sami se snažili hledat nové prostředky, aby to děti bavilo. Snažili se také o navázání dobrého kontaktu s dětmi a vytvoření atmosféry důvěry.