Brno, Studio Dům, Hubert Krejčí a Pavel Huml: Princ Bhadra a princezna Vasantaséna aneb Mnich pokrytec neboli Psí ocásek svrchované čistoty
A smekám taky před ukázněností a precizností. Tou se vyznačovala pražská Konzistence médi a brněnské Studio Dům. Oba soubory nabídly vysoce stylizované divadlo. Pražané moderní stínové, Brněnští tradiční asijské. Ač obsahově i tematicky každé jiné, přístupem k divadlu jsou si oba soubory blízké. Jejich práce se pohybuje vlastně už v proporcích profesionality. Studio Dům svou inscenací textu Huberta Krejčího Princ Bhadra a princezna Vasantaséna dokázalo, že ne nadarmo je jakousi „přípravkou“ brněnské divadelní alternativy, a Konzistence médi Človekom, ktorý ďalekohľadá zase přesvědčila, že i na pražské DAMU studují občas umělci, a ne jen řemeslníci. Kdo trochu rozumí divadlu, musel obě inscenace vysoce ocenit - od herectví přes hudbu po precizní výtvarné zpracování. A kdo má duši, musel pocítit jejich snad až posvátnost. Možná pro někoho chladně, možná pro někoho až příliš neosobně zhmotňovala obě divadla danou chvíli v očistný tvar divadelního básnictví vznikající a daný právě onou „čistotou“, pokorou, precizností, ukázněností a ve všech směrech dotažeností divadelního přístupu. Ať už šlo o asijský humorný příběh, nebo o cestu temnými hlubinami snu a podvědomí.