Prkno - Georg Büchner: Vojcek (33 ). O Kulišákovi. Jarní divadelní sešlost Boleradice. AS 2008, č. 3.
Výpověď o světě souboru z Velatic tak zůstala jen v rovině pokusu.
Do stejné skupiny inscenací patří Fr. Vojcek (†33) DS Prkno z Veverské Bítýšky, který je znám svou náročnou dramaturgií a hledáním forem. Na přehlídku tentokrát přivezl razantní úpravu (adame, Pavel Trtílek) dramatu G. Büchnera. Text byl redukován na řadu krátkých scén, v nichž se projevuje Vojckova odcizenost v chaosu doby. Jako inscenační princip zvolila režisérka slečna adame formu klipu, v níž pracuje se zkratkou, znaky a symboly. Nejde tedy o strukturu klasické inscenace postavené na psychologickém realismu. Büchnerův Vojcek je k vraždě své partnerky Marie donucen okolnostmi svého života a stupňujícím se tlakem okolí, zato Vojcek Veverské Bítýšky se často chová spíše jako šílenec tlačený úzkostnými stavy (gestika, mimika, blábolení). Struktura klipů bohužel nemá jasnou a přehlednou strukturu (jednotlivé klipy často nejsou jasně zacíleny a mohou být vzájemně zaměnitelné), chybí jim plasticita situací. Navrch postava samotného Vojcka se nevyvíjí a od počátku do konce je jasné, že je odsouzen k prohře.
----
Závažné a potřebné téma řeší také drobná loutková bajka pro děti O Kulišákovi Ivy Peřinové v podání DS Prkno Veverská Bítýška. Pohádka svede dohromady dva ptáčky, myšku, hafana a uzenou klobásu. Ústředním tématem jednoduchého příběhu je, že každý se k něčemu hodí a byť je každý jiný, patříme k sobě a je nám spolu dobře – jak ve světě zvířecím, tak ve světě lidském. Charakteristickým rysem inscenace je její výtvarná složka, zvláště pak řešení loutek a princip hravosti nejen u obou vodičů, ale také ve vztahu k dětskému divákovi. Komunikace s dětmi je nenásilná a má různé formy od přímého vyzvání až po hru v hledišti.
Do stejné skupiny inscenací patří Fr. Vojcek (†33) DS Prkno z Veverské Bítýšky, který je znám svou náročnou dramaturgií a hledáním forem. Na přehlídku tentokrát přivezl razantní úpravu (adame, Pavel Trtílek) dramatu G. Büchnera. Text byl redukován na řadu krátkých scén, v nichž se projevuje Vojckova odcizenost v chaosu doby. Jako inscenační princip zvolila režisérka slečna adame formu klipu, v níž pracuje se zkratkou, znaky a symboly. Nejde tedy o strukturu klasické inscenace postavené na psychologickém realismu. Büchnerův Vojcek je k vraždě své partnerky Marie donucen okolnostmi svého života a stupňujícím se tlakem okolí, zato Vojcek Veverské Bítýšky se často chová spíše jako šílenec tlačený úzkostnými stavy (gestika, mimika, blábolení). Struktura klipů bohužel nemá jasnou a přehlednou strukturu (jednotlivé klipy často nejsou jasně zacíleny a mohou být vzájemně zaměnitelné), chybí jim plasticita situací. Navrch postava samotného Vojcka se nevyvíjí a od počátku do konce je jasné, že je odsouzen k prohře.
----
Závažné a potřebné téma řeší také drobná loutková bajka pro děti O Kulišákovi Ivy Peřinové v podání DS Prkno Veverská Bítýška. Pohádka svede dohromady dva ptáčky, myšku, hafana a uzenou klobásu. Ústředním tématem jednoduchého příběhu je, že každý se k něčemu hodí a byť je každý jiný, patříme k sobě a je nám spolu dobře – jak ve světě zvířecím, tak ve světě lidském. Charakteristickým rysem inscenace je její výtvarná složka, zvláště pak řešení loutek a princip hravosti nejen u obou vodičů, ale také ve vztahu k dětskému divákovi. Komunikace s dětmi je nenásilná a má různé formy od přímého vyzvání až po hru v hledišti.
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.