Ostrožská N. Ves, BLIC - Podivná paní Savageová - na Forbíně v Otrokovicích - R. Švehlík: Otrokovická forbína 2003. AS 2003, č. 2
Divadlo BLIC Ostrožská Nová Ves
John Patrick: Podivná paní Savageová
Tento divadelní soubor se v loňském roce představil s autorským představením Setkání s Kateřinou. Zde se projevilo jeho směřování k poetice hudebního divadla. Tyto tendence jsou uplatňovány i ve vztahu ke zvolené předloze hry. Pevný text měl ověřit schopnosti členů souboru při vytváření dramatických postav. V tomto ohledu se úkol zdařil a herecky je představení velmi vyrovnané.
Divadelní text Johna Patricka je doplněn zejména o původní písně, hudební a taneční aranžmá. Otázkou však zůstává, zda tyto zásahy byly účelné a zda korespondovaly s charakterem autorovy předlohy. Hudba i choreografie totiž dávají inscenaci sentimentální tón, k němuž se autor příliš nepřiklání. Jeho texty bychom mohli charakterizovat jako „slovní crazy“, dialogy jsou sestavovány ze zcela obyčejných promluv, které však svým řazením vytvářejí až groteskní situace.
Kladem inscenace je jistě účelná a funkční scénografie, která podporuje hereckou akci a kostýmy, jež přesně vycházejí z psychologického vývoje jednotlivých postav.
Režisérka Andrea Helmichová dokázala svou inscenací, že dobře zvolený tvůrčí princip může zhodnotit téma hry, i když od jejího premiérového uvedení uplynulo bezmála padesát let.
John Patrick: Podivná paní Savageová
Tento divadelní soubor se v loňském roce představil s autorským představením Setkání s Kateřinou. Zde se projevilo jeho směřování k poetice hudebního divadla. Tyto tendence jsou uplatňovány i ve vztahu ke zvolené předloze hry. Pevný text měl ověřit schopnosti členů souboru při vytváření dramatických postav. V tomto ohledu se úkol zdařil a herecky je představení velmi vyrovnané.
Divadelní text Johna Patricka je doplněn zejména o původní písně, hudební a taneční aranžmá. Otázkou však zůstává, zda tyto zásahy byly účelné a zda korespondovaly s charakterem autorovy předlohy. Hudba i choreografie totiž dávají inscenaci sentimentální tón, k němuž se autor příliš nepřiklání. Jeho texty bychom mohli charakterizovat jako „slovní crazy“, dialogy jsou sestavovány ze zcela obyčejných promluv, které však svým řazením vytvářejí až groteskní situace.
Kladem inscenace je jistě účelná a funkční scénografie, která podporuje hereckou akci a kostýmy, jež přesně vycházejí z psychologického vývoje jednotlivých postav.
Režisérka Andrea Helmichová dokázala svou inscenací, že dobře zvolený tvůrčí princip může zhodnotit téma hry, i když od jejího premiérového uvedení uplynulo bezmála padesát let.
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.