Ostrožská N. Ves, BLIC - O Setkání s Kateřinou napsali...
HULEC, Vladimír: Divadlo je pomeranč - 41. Šrámkův Písek, 23. -26. 5. 2002, AS 2002, č. 3, s. 29 - 34.
Ostrožská Nová Ves, BLIC, BLIC: Setkání s Kateřinou aneb hraní o tom, jak je také možné setkat se s Kateřinou.
Na hraně sousedského setkání a divadelního setkávání herci souboru BLIC z Ostrožské Nové Vsi. Jejich „původní novoveský muzikál“ Setkání s Kateřinou nabídl propletenec písniček a skečů propojených ústřední postavou Dívky v rádiovce Andrey Helmichové. Za téma si Novovesští vzali média a jejich pokleslost. Ovšem jejich parodie byla až příliš „olejnatá“, napsaná i hraná „neořezanou tužkou“ popisného herectví a plochých, jednorozměrných zrcadel parodovaných realit, bez větší autorské i hudební invence. Chvílemi až sklepácký humor přiznané „stupy“ se nebezpečně mísil s televizně estrádním se stejnou „stupou“, ale bez odstupu. Jako bychom otevřeli ČT v dobách, kdy jiná u nás ještě nebyla a my doufali, že možná přijde i kouzelník. Baletky fešně tančily, pěvci vesele pěli, herci pitvořili, kouzelník nepřišel - tehdy ani teď. Ovšem oblíbená čísla si každý najít mohl dle svého gusta. Mě nejvíc fascinovala píseň Čokoláda, při které Muž (Váňa Helmich) něžně plácal přes vystrčený zadeček po čtyřech se rozverně pohybující Ohnivou vílu (Adéla Botková), a ta pěla: Mám to ráda jako čokoládu...
Co o Setkání s Kateřinou napsali:
…tvar, který bychom mohli nazvat spíše revuí či kabaretem, nás od začátku zaujal a vtáhl. A vtáhl naprosto přirozenou hravostí, přirozeným bytím na jevišti, a to jak v dramatické postavě, tak i v rolích zpěváků, tanečníků a hudebníků. Všechny složky inscenace byly na vysoké úrovni a bylo obrovským zážitkem setkat se s Kateřinou a Divadlem BLIC…
Jan Strejcovský, Amatérská scéna 2/2002
… autorem jevištní féerie je celý soubor a setkáváme se zde se svéráznou kombinací poetiky Semaforu s přístupem moravského sousedského divadla. Mnoho hudby, tance, komiky, sebeironie a v tom dobrém slova smyslu tzv. "hovadismu". Důležité je, že se souboru podařilo vytvořit atmosféru autentického setkání s divákem, atmosféru rozpoutané tvořivosti…
Aleš Bergman, Amatérská scéna 2/2002
… herci jsou bezprostřední, hudebně i pohybově disponovaní a je radost účastnit se jejich "řádění". Není to ale jen nezávazná recese - je to chytré a má to ducha, kromě "srandy" cítíme i sebeironii o skutečném životě…
Alena Exnarová, Amatérská scéna 3/2002
Tak byla nominována na Šrámkův Písek inscenace Setkání s Kateřinou souboru Blic z Ostrožské Nové Vsi. Autorem jevištní féerie je celý soubor a setkáváme se zde se svéráznou kombinací poetiky Semaforu s přístupem moravského sousedského divadla. Mnoho hudby, tance, komiky, sebeironie a v tom dobrém slova smyslu tzv. „hovadismu“. Důležité je, že se souboru podařilo vytvořit atmosféru autentického setkání s divákem, atmosféru rozpoutané tvořivosti. Porota doporučila, aby se tvůrci ještě zamysleli nad druhou polovinou inscenace, kde jakoby pramen tvůrčí potence začal poněkud vysychat a výpověď sentimentalizovat. (AS 2002, č. 2, s. 31, A.B.)
… pro mou diváckou impresi jsou důležité tyto věci: imaginativnost, vtip, radostnost, hravost, jež mně poskytují pocit jakého si "rodinného divadla", které mohou hrát všichni a jež je určeno všem…
Jan Císař, Zpravodaj 3, 72 Jiráskův Hronov
… zde toto pro mne sešívačka jevištní. Byť do stran trčí jehly, náprstky a nitě, něco v tom jest, co chytí a nepustí tě. Možná muzicírování múzické. Rozechvění mladické. Asi. Osamělá postel. Singles? Muž. Dívka. Krátké a dlouhé vlasy. Vědomý balanc na hranici kýče a sentimentu. Na horizont pověsit obšívanou plentu a před ní tančit. Vědět kdy končit i kdy začít. Mediální membrány. Svět seriálů a reklamy v tom obsažen. Pomalu dovnitř. Rychle ven. To vše ve vsi Ostrožské Nové. Postmoderní děvčice. Techno šuhajové. Napříč tím pokrytá - autenticita. Jsem hotov tomu i věřit. Byť nemám za klobůkem peří a nebudí mne rádio rádiovkové. Vidím, že jejich srdce v tom představní plove svobodně jak divoká kachna na řece. A o to tady jde. Přece.
Radovan Lipus, Zpravodaj 3, 72 Jiráskův Hronov
Ostrožská Nová Ves, BLIC, BLIC: Setkání s Kateřinou aneb hraní o tom, jak je také možné setkat se s Kateřinou.
Na hraně sousedského setkání a divadelního setkávání herci souboru BLIC z Ostrožské Nové Vsi. Jejich „původní novoveský muzikál“ Setkání s Kateřinou nabídl propletenec písniček a skečů propojených ústřední postavou Dívky v rádiovce Andrey Helmichové. Za téma si Novovesští vzali média a jejich pokleslost. Ovšem jejich parodie byla až příliš „olejnatá“, napsaná i hraná „neořezanou tužkou“ popisného herectví a plochých, jednorozměrných zrcadel parodovaných realit, bez větší autorské i hudební invence. Chvílemi až sklepácký humor přiznané „stupy“ se nebezpečně mísil s televizně estrádním se stejnou „stupou“, ale bez odstupu. Jako bychom otevřeli ČT v dobách, kdy jiná u nás ještě nebyla a my doufali, že možná přijde i kouzelník. Baletky fešně tančily, pěvci vesele pěli, herci pitvořili, kouzelník nepřišel - tehdy ani teď. Ovšem oblíbená čísla si každý najít mohl dle svého gusta. Mě nejvíc fascinovala píseň Čokoláda, při které Muž (Váňa Helmich) něžně plácal přes vystrčený zadeček po čtyřech se rozverně pohybující Ohnivou vílu (Adéla Botková), a ta pěla: Mám to ráda jako čokoládu...
Co o Setkání s Kateřinou napsali:
…tvar, který bychom mohli nazvat spíše revuí či kabaretem, nás od začátku zaujal a vtáhl. A vtáhl naprosto přirozenou hravostí, přirozeným bytím na jevišti, a to jak v dramatické postavě, tak i v rolích zpěváků, tanečníků a hudebníků. Všechny složky inscenace byly na vysoké úrovni a bylo obrovským zážitkem setkat se s Kateřinou a Divadlem BLIC…
Jan Strejcovský, Amatérská scéna 2/2002
… autorem jevištní féerie je celý soubor a setkáváme se zde se svéráznou kombinací poetiky Semaforu s přístupem moravského sousedského divadla. Mnoho hudby, tance, komiky, sebeironie a v tom dobrém slova smyslu tzv. "hovadismu". Důležité je, že se souboru podařilo vytvořit atmosféru autentického setkání s divákem, atmosféru rozpoutané tvořivosti…
Aleš Bergman, Amatérská scéna 2/2002
… herci jsou bezprostřední, hudebně i pohybově disponovaní a je radost účastnit se jejich "řádění". Není to ale jen nezávazná recese - je to chytré a má to ducha, kromě "srandy" cítíme i sebeironii o skutečném životě…
Alena Exnarová, Amatérská scéna 3/2002
Tak byla nominována na Šrámkův Písek inscenace Setkání s Kateřinou souboru Blic z Ostrožské Nové Vsi. Autorem jevištní féerie je celý soubor a setkáváme se zde se svéráznou kombinací poetiky Semaforu s přístupem moravského sousedského divadla. Mnoho hudby, tance, komiky, sebeironie a v tom dobrém slova smyslu tzv. „hovadismu“. Důležité je, že se souboru podařilo vytvořit atmosféru autentického setkání s divákem, atmosféru rozpoutané tvořivosti. Porota doporučila, aby se tvůrci ještě zamysleli nad druhou polovinou inscenace, kde jakoby pramen tvůrčí potence začal poněkud vysychat a výpověď sentimentalizovat. (AS 2002, č. 2, s. 31, A.B.)
… pro mou diváckou impresi jsou důležité tyto věci: imaginativnost, vtip, radostnost, hravost, jež mně poskytují pocit jakého si "rodinného divadla", které mohou hrát všichni a jež je určeno všem…
Jan Císař, Zpravodaj 3, 72 Jiráskův Hronov
… zde toto pro mne sešívačka jevištní. Byť do stran trčí jehly, náprstky a nitě, něco v tom jest, co chytí a nepustí tě. Možná muzicírování múzické. Rozechvění mladické. Asi. Osamělá postel. Singles? Muž. Dívka. Krátké a dlouhé vlasy. Vědomý balanc na hranici kýče a sentimentu. Na horizont pověsit obšívanou plentu a před ní tančit. Vědět kdy končit i kdy začít. Mediální membrány. Svět seriálů a reklamy v tom obsažen. Pomalu dovnitř. Rychle ven. To vše ve vsi Ostrožské Nové. Postmoderní děvčice. Techno šuhajové. Napříč tím pokrytá - autenticita. Jsem hotov tomu i věřit. Byť nemám za klobůkem peří a nebudí mne rádio rádiovkové. Vidím, že jejich srdce v tom představní plove svobodně jak divoká kachna na řece. A o to tady jde. Přece.
Radovan Lipus, Zpravodaj 3, 72 Jiráskův Hronov
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.