Boj s bacily - 2002; Hrajeme si s říkadly - 2003; Zvířátka a loupežníci + Člověk - 2004; Obrázky z českých dějin a pověstí - 2006; Ikarův pád - 2007;

HULÁK, Jakub: Krajská přehlídku dětského divadlu Třebíči - 19.4.2002. Deník dětské scény Turnov 2002/0.

Poněkud plakátově působilo představení Boj s bacily v podání souboru ZŠ Na Kopcích Třebíč, připomínající svou stylizací scény z filmu Woodyho Allena Vše, co jste chtěli vědět o sexu, ale báli jste se zeptat. Inscenace ale oproti filmu trpěla technickou neumělostí a nedostatkem nadsázky. Až tehdy, kdy by se podařilo nápad rozvinout do opravdové jiskřivé hry, nevyznělo by představení jako divadelně ztvárněná reklama na Celaskon.

Také další třebíčský soubor, tentokrát nejmenší děti ze souboru Kohoutek (ved. Lenka Kohoutová), si zvolil dobře textovou předlohu. Vedoucí souboru sáhla po jednoduchém pásmu Hrajeme si s říkadly, které z veršů Františka Kábeleho sestavila před lety pro jeden ze svých nejmladších souborů Hana Budínská. To nejdůležitější, co se na těchto textech děti měly naučit, kultivovaná a živá mluva, je tu většinou vidět. Příjemný byl i pohled na děti, které jsou schopny vcelku přesvědčivě, živě kontaktovat jedno druhé a jen málokdy sklouznou k mechanickému odříkávání říkadel. Na představení bylo zjevné, že vedoucí souboru má cit pro práci s nejmenšími dětmi, ale potřebovala by získat větší zkušenosti jak s metodikou dramatickovýchovné práce, tak s divadlem.

Podobně živě působilo také představení Zvířátka a loupežníci souboru Kohoutek ze ZŠ Na Kopcích v Třebíči. Vedoucí souboru Lence Kohoutové se podařilo najít inscenační klíč k Hrubínově pohádce v pevném rytmu a zmnožení postav jednotlivých zvířátek v barevně odlišených chórech. Rytmizované chórické vyprávění s sebou ale kromě sympatické razance přineslo i občasný rytmický stereotyp (jakési „rapování“ jdoucí proti přirozeným akcentům), barevná stylizace se stávala až poněkud samoúčelnou manýrou (barevné rukavice).

V představení staršího souboru Neptun ze ZŠ Na Kopcích ovšem hravost a lehkost vystřídal patos dospívajících dětí a rytmická hra působila náhle spíše technicky a duchaprázdně.


Soubor Kohoutek ze ZŠ Na Kopcích
(ved. Lenka Kohoutová) také vsadil na kvalitní text - Obrázky z českých dějin a pověstí v dramatizaci Jiřího a Kristy Bláhových. Děti přijaly nadsázku a humor textu za své, inscenaci by ovšem prospělo víc silných nápadů. Po mírném celkovém pročištění a domyšlení některých situací a závěru by mohlo vzniknout velice svěží a vtipné představení.

DS Rarášek ze ZŠ Na Kopcích Třebíč (ved. Stanislava Mrenicová) s inscenací Ikarův pád. V představení byla jako inscenační prostředek použita prádelní guma, se kterou děti pohybově pracovaly. Rozehrávání příběhu přes natahování a smršťování gumy mělo ale i svá úskalí. Divák si především po chvíli položil otázku, proč byl použit zrovna tento prostředek a jak souvisí s tématem představení.
Máte nějaké další informace k tomuto tématu?

Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.

Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.

Vaše jméno:
Váš e-mail:
Informace:
Obrana proti spamu: do této kolonky napiště slovo 'divadlo':