HULEC, Vladimír: Divadlo je pomeranč - 41. Šrámkův Písek, 23. -26. 5. 2002, AS 2002, č. 3, s. 29 - 34.
Liberec, Krátké a úderné divadlo, V. K. Klicpera: Hra na mostě.
To liberečtí Krátcí a úderní divadelníci si situaci zkomplikovali. Původní Klicperův textový kabát si rozstříhali a přešili z něj jim blízké košile. Z Komedie na mostě se stala Hra na mostě, postav ubylo, ale absurdnost situace i situací a vztahů zůstala. Navíc byla povýšena do polohy téměř kabaretní. Herci hrají na praktikáblech umístěných mezi dvěma stranami diváků, tedy jsou opravdu „na mostě“. A protože si košile ušili velice šikovně - byť trochu ve starším střihu realistické „komedie v rytmu civilismu“ - divák i herci se baví. Inscenaci prospěly určité redukce - jak ve výpravě tak v textu - oproti původní podobě, s níž se soubor prezentoval na Modrém kocourovi v Turnově. Stále ještě je ale co „zahušťovat“, zvláště v temporytmu, souhře a hledání výraznějších hereckých vkladů. Vzorem a příkladem - nejen Libereckým a dokonce nejen amatérům - by mohl být představitel Učitele, podle mne nejlepší komediální výkon přehlídky. Vymanil se z gestické i slovní popisnosti, nechodil jako ostatní bez cíle sem a tam, ale vždy přesně věděl, co činí a kam míří. Navíc měl spoustu skvělých, „prdlých“ hereckých nápadů (vzpomeňme jen na hádanku s jelenem, do níž zapojil všechny přítomné, či odevzdávání průvodního listu). A přitom nepřehrával. Groteskním podáním i té největší banality povýšil jakoukoli situaci na vzrušující divadlo. Kéž by mělo české divadlo víc takových herců!