Na prvém místě porota doporučila Občanské sdružení Divadelní studio Dialog II Brno s inscenací Ostře sledované vlaky autorů Bohumila Hrabala a Václava Nývlta. Známá novela a oscarový film zdánlivě poněkud snižují možnou úspěšnost divadelní dramatizace. Mnohé pokusy (i profesionální) ztroskotaly na neschopnosti souborů vdechnout této inscenaci hrabalovského ducha. DS Dialog II. se to však v plné míře povedlo. Na scéně vévodilo funkční návěstidlo, jehož využití přispělo ke spádu a napětí inscenace. Místa mimo přednostovu kancelář byla náznakově oddělena a toto řešení scény soubor skvěle využíval. Velmi dobří herci (přirozené vybudování postav, vztahů a situací) jeviště zabydleli a ožili. (Cena za roli Miloše Hrmy Martinu Hanákovi, za roli výpravčího Hubičky Karlu Čechovi.) Jednotlivé scény byly od sebe odděleny krátkými dobovými popěvky, které zpívala barová zpěvačka. Soubor se ještě bude muset trochu lépe připravit pro vystupování na velkých jevištích. V domovském divadle bylo celé malé jeviště zaplněno kašírovanými holuby. Na velikém jevišti v Hodoníně jejich počet stačil pouze na jeho třetinu. Bílé segmenty, které náznakově oddělovaly scénu, jistě lépe působily na jevišti pod diváky než na jevišti 110 cm zdviženém nad úroveň prvé řady. Takto příliš kontrastně čněly proti černému pozadí. Barová zpěvačka při krátkých předělech na mateřské scéně vždy na jeviště při zpěvu pouze nahlédla. V Hodoníně musela několika kroky popojít až na jeho kraj. I takováto drobnost poněkud nabourávala jinak fungující temporytmus představení.