2023 - 2024 Hradecká divadelní konzervatoř - 2. ročník
Začátek: 22.4.2023
Konec: 24.11.2024
Systematické vzdělávání amatérských divadelníků v podobě dlouhodobého vzdělávacího cyklu, inspirované „lidovou konzervatoří“ z osmdesátých let minulého století. Dvousemestrální výuka rozložená do dvou let, probíhá formou víkendových seminářů přibližně 1 x za 2 měsíce.
Pod odborným vedením profesionálních lektorů, zkušených pedagogů z JAMU a DAMU, je teoretická i praktická výuka zaměřená na zvládnutí základů činoherní režie (obor Činoherní režie) a herectví (obor Činoherní herectví)
Vedoucí lektoři budou doplněni odbornými lektory z oborů scénografie, hudby, jevištní řeči a pohybové průpravy.
Každý obor se skládá ze čtyř samostatných bloků – víkendových seminářů, po kterých dojde ke sloučení posluchačů z obou oborů.
Následují již společně koncipované semináře: první bude rozborový seminář na krajské přehlídce v Červeném Kostelci a další čtyři praktické semináře, které budou zaměřeny na přípravu a realizaci společných projektů – zinscenování vybraných scén z určených divadelních her – jednotlivými týmy, vytvořenými z posluchačů obou oborů. Konzervatoř je postavena na aktivním zapojení posluchačů, kteří během studia připraví společné projekty. Závěrečná realizace těchto projektů je podmínkou dokončení studia a jeho úspěšného absolvování.
Obor Činoherní režie
Režie a dramaturgie:
-co je režie – režijní vidění – styly režijní práce – výběr látky k režijnímu tvarování – analýza látky
– členění, obsah, téma a forma režijních částí – žánr – dramaturgicko-režijní koncepce
Režie a scénografie:
-scénografie jako prostorově akční předpoklad realizace dramaturgicko-režiní koncepce -aranžmá a mizanscéna -umění mizanscény -scénická hudba – prostor inscenace
Režie a herec:
– vztah režiséra a herce – herec a postava – herec a situace dramatické hry – metody režijního vedení herecké tvorby – metody herecké tvorby
Režie a inscenace:
– fáze zkoušení inscenace – projekt a skutečné jevištní dění – vedení dramatického napětí – atmosféra
– temporytmus – svícení jako vypravěč
Obor: Činoherní herectví
Jevištní existence:
– jevištní pozornost – představivost zaměřená na rozvíjení daných okolností – hledání důvodů k jednání – uvěření nečekané reakci
Dramatický konflikt:
– dramatický konflikt – zesilování motivací – „já v daných okolnostech“ – improvizované párové etudy
Vnější charakterizace:
– stylizované divadel. žánry – nadsázka ve vnější charakterizaci postav – napodobování – přetělesnění
Rytmická struktura:
– střídání různých rytmů – horizontální kompozice (v rámci času divadelního vyprávění) – kompozice vertikální (v různorodém vrstvení postavy)
JARO 2023 – LEDEN 2024
výuka probíhá cca 1 x za 2 měsíce (mimo letní prázdniny)
Hradecká divadelní konzervatoř 2.ročník - obor: činoherní herectví
1.víkendový seminář - 22.-23. 4.2023, 15 účastníků
2.víkendový seminář - 17.-18. 6.2023, 15 účastníků
3.víkendový seminář - 21.-22. 10.2023, 15 účastníků
4.víkendový seminář - 6.-7. 1.2024, 14 účastníků
Hradecká divadelní konzervatoř 2.ročník - obor: činoherní režie
1.víkendový seminář - 27.- 28. 5.2023, 13 účastníků
2.víkendový seminář - 30.9. -1.10.2023, 13 účastníků
3.víkendový seminář - 25.- 26.11.2023, 13 účastníků
4.víkendový seminář - 27. - 28. 1.2024, 13 účastníků
Rozborový seminář (obory společně) - 17.- 18. 2.2024, 27 účastníků
6.víkendový seminář (obory společně) - 27. - 28. 4.2024, 25 účastníků
7.víkendový seminář (obory společně) - 1.- 2.6. 2024, 25 účastníků
8.víkendový seminář (obory společně) - 21. - 22.9.2024, 25 účastníků
9.víkendový seminář absolventské představení - 23.-24.11.2024, 25 účastníků
Pod odborným vedením profesionálních lektorů, zkušených pedagogů z JAMU a DAMU, je teoretická i praktická výuka zaměřená na zvládnutí základů činoherní režie (obor Činoherní režie) a herectví (obor Činoherní herectví)
Vedoucí lektoři budou doplněni odbornými lektory z oborů scénografie, hudby, jevištní řeči a pohybové průpravy.
Každý obor se skládá ze čtyř samostatných bloků – víkendových seminářů, po kterých dojde ke sloučení posluchačů z obou oborů.
Následují již společně koncipované semináře: první bude rozborový seminář na krajské přehlídce v Červeném Kostelci a další čtyři praktické semináře, které budou zaměřeny na přípravu a realizaci společných projektů – zinscenování vybraných scén z určených divadelních her – jednotlivými týmy, vytvořenými z posluchačů obou oborů. Konzervatoř je postavena na aktivním zapojení posluchačů, kteří během studia připraví společné projekty. Závěrečná realizace těchto projektů je podmínkou dokončení studia a jeho úspěšného absolvování.
Obor Činoherní režie
Režie a dramaturgie:
-co je režie – režijní vidění – styly režijní práce – výběr látky k režijnímu tvarování – analýza látky
– členění, obsah, téma a forma režijních částí – žánr – dramaturgicko-režijní koncepce
Režie a scénografie:
-scénografie jako prostorově akční předpoklad realizace dramaturgicko-režiní koncepce -aranžmá a mizanscéna -umění mizanscény -scénická hudba – prostor inscenace
Režie a herec:
– vztah režiséra a herce – herec a postava – herec a situace dramatické hry – metody režijního vedení herecké tvorby – metody herecké tvorby
Režie a inscenace:
– fáze zkoušení inscenace – projekt a skutečné jevištní dění – vedení dramatického napětí – atmosféra
– temporytmus – svícení jako vypravěč
Obor: Činoherní herectví
Jevištní existence:
– jevištní pozornost – představivost zaměřená na rozvíjení daných okolností – hledání důvodů k jednání – uvěření nečekané reakci
Dramatický konflikt:
– dramatický konflikt – zesilování motivací – „já v daných okolnostech“ – improvizované párové etudy
Vnější charakterizace:
– stylizované divadel. žánry – nadsázka ve vnější charakterizaci postav – napodobování – přetělesnění
Rytmická struktura:
– střídání různých rytmů – horizontální kompozice (v rámci času divadelního vyprávění) – kompozice vertikální (v různorodém vrstvení postavy)
JARO 2023 – LEDEN 2024
výuka probíhá cca 1 x za 2 měsíce (mimo letní prázdniny)
Hradecká divadelní konzervatoř 2.ročník - obor: činoherní herectví
1.víkendový seminář - 22.-23. 4.2023, 15 účastníků
2.víkendový seminář - 17.-18. 6.2023, 15 účastníků
3.víkendový seminář - 21.-22. 10.2023, 15 účastníků
4.víkendový seminář - 6.-7. 1.2024, 14 účastníků
Hradecká divadelní konzervatoř 2.ročník - obor: činoherní režie
1.víkendový seminář - 27.- 28. 5.2023, 13 účastníků
2.víkendový seminář - 30.9. -1.10.2023, 13 účastníků
3.víkendový seminář - 25.- 26.11.2023, 13 účastníků
4.víkendový seminář - 27. - 28. 1.2024, 13 účastníků
Rozborový seminář (obory společně) - 17.- 18. 2.2024, 27 účastníků
6.víkendový seminář (obory společně) - 27. - 28. 4.2024, 25 účastníků
7.víkendový seminář (obory společně) - 1.- 2.6. 2024, 25 účastníků
8.víkendový seminář (obory společně) - 21. - 22.9.2024, 25 účastníků
9.víkendový seminář absolventské představení - 23.-24.11.2024, 25 účastníků
Lektoři:
Vedoucí lektoři:
Doc. Mgr. Aleš Bergman, PhD.
Vedoucí Ateliéru činoherního herectví JAMU Brno, pedagog Katedry výchovné dramatiky DAMU Praha, kde vyučuje předmět Režie, dříve režisér Městského divadla ve Zlíně, dramaturg HaDivadla Brno, režijní spolupráce s divadly v ČR a SR (Divadlo bratří Mrštíků Brno, Slovácké divadlo Uherské Hradiště, Divadlo ABC Praha, Městské divadlo Brno, Bábkové divadlo Košice).
Doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Vedoucí ateliéru činoherního herectví JAMU Brno. Mezi jeho nejvýznamnější divadelní zkušenosti patří stáž na tradiční ruské herecké škole – Institutu Borise Ščukina v Moskvě. Pohostinsky účinkoval v různých brněnských divadlech, od roku 2006 je hercem nezávislého divadla BURANTEATR.
Vedoucí lektoři budou doplněni odbornými lektory z oborů scénografie, hudby, jevištní řeči a pohybové průpravy.
Eva Spoustová – hlasová technika, jevištní řeč, Michal Bumbálek – jevištní pohyb.
Doc. Mgr. Aleš Bergman, PhD.
Vedoucí Ateliéru činoherního herectví JAMU Brno, pedagog Katedry výchovné dramatiky DAMU Praha, kde vyučuje předmět Režie, dříve režisér Městského divadla ve Zlíně, dramaturg HaDivadla Brno, režijní spolupráce s divadly v ČR a SR (Divadlo bratří Mrštíků Brno, Slovácké divadlo Uherské Hradiště, Divadlo ABC Praha, Městské divadlo Brno, Bábkové divadlo Košice).
Doc. MgA. Lukáš Rieger, Ph.D.
Vedoucí ateliéru činoherního herectví JAMU Brno. Mezi jeho nejvýznamnější divadelní zkušenosti patří stáž na tradiční ruské herecké škole – Institutu Borise Ščukina v Moskvě. Pohostinsky účinkoval v různých brněnských divadlech, od roku 2006 je hercem nezávislého divadla BURANTEATR.
Vedoucí lektoři budou doplněni odbornými lektory z oborů scénografie, hudby, jevištní řeči a pohybové průpravy.
Eva Spoustová – hlasová technika, jevištní řeč, Michal Bumbálek – jevištní pohyb.
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.