Systematické vzdělávání amatérských divadelníků v podobě dlouhodobého vzdělávacího cyklu, inspirované „lidovou konzervatoří“ z osmdesátých let minulého století. Dvousemestrální výuka rozložená do dvou let, probíhá formou víkendových seminářů přibližně 1 x za 2 měsíce.
Pod odborným vedením profesionálních lektorů, zkušených pedagogů z JAMU a DAMU, je teoretická i praktická výuka zaměřená na zvládnutí základů činoherní režie (obor Činoherní režie) a herectví (obor Činoherní herectví)
Vedoucí lektoři budou doplněni odbornými lektory z oborů scénografie, hudby, jevištní řeči a pohybové průpravy.
Každý obor se skládá ze čtyř samostatných bloků – víkendových seminářů, po kterých dojde ke sloučení posluchačů z obou oborů.
Následují již společně koncipované semináře: první bude rozborový seminář na krajské přehlídce v Červeném Kostelci a další čtyři praktické semináře, které budou zaměřeny na přípravu a realizaci společných projektů – zinscenování vybraných scén z určených divadelních her – jednotlivými týmy, vytvořenými z posluchačů obou oborů. Konzervatoř je postavena na aktivním zapojení posluchačů, kteří během studia připraví společné projekty. Závěrečná realizace těchto projektů je podmínkou dokončení studia a jeho úspěšného absolvování.
Obor Činoherní režie
Režie a dramaturgie:
-co je režie – režijní vidění – styly režijní práce – výběr látky k režijnímu tvarování – analýza látky
– členění, obsah, téma a forma režijních částí – žánr – dramaturgicko-režijní koncepce
Režie a scénografie:
-scénografie jako prostorově akční předpoklad realizace dramaturgicko-režiní koncepce -aranžmá a mizanscéna -umění mizanscény -scénická hudba – prostor inscenace
Režie a herec:
– vztah režiséra a herce – herec a postava – herec a situace dramatické hry – metody režijního vedení herecké tvorby – metody herecké tvorby
Režie a inscenace:
– fáze zkoušení inscenace – projekt a skutečné jevištní dění – vedení dramatického napětí – atmosféra
– temporytmus – svícení jako vypravěč
Obor: Činoherní herectví
Jevištní existence:
– jevištní pozornost – představivost zaměřená na rozvíjení daných okolností – hledání důvodů k jednání – uvěření nečekané reakci
Dramatický konflikt:
– dramatický konflikt – zesilování motivací – „já v daných okolnostech“ – improvizované párové etudy
Vnější charakterizace:
– stylizované divadel. žánry – nadsázka ve vnější charakterizaci postav – napodobování – přetělesnění
Rytmická struktura:
– střídání různých rytmů – horizontální kompozice (v rámci času divadelního vyprávění) – kompozice vertikální (v různorodém vrstvení postavy)
JARO 2023 – LEDEN 2024
výuka probíhá cca 1 x za 2 měsíce (mimo letní prázdniny)
Hradecká divadelní konzervatoř 2.ročník - obor: činoherní herectví
1.víkendový seminář - 22.-23. 4.2023, 15 účastníků
2.víkendový seminář - 17.-18. 6.2023, 15 účastníků
3.víkendový seminář - 21.-22. 10.2023, 15 účastníků
4.víkendový seminář - 6.-7. 1.2024, 14 účastníků
Hradecká divadelní konzervatoř 2.ročník - obor: činoherní režie
1.víkendový seminář - 27.- 28. 5.2023, 13 účastníků
2.víkendový seminář - 30.9. -1.10.2023, 13 účastníků
3.víkendový seminář - 25.- 26.11.2023, 13 účastníků
4.víkendový seminář - 27. - 28. 1.2024, 13 účastníků
Rozborový seminář (obory společně) - 17.- 18. 2.2024, 27 účastníků
6.víkendový seminář (obory společně) - 27. - 28. 4.2024, 25 účastníků
7.víkendový seminář (obory společně) - 1.- 2.6. 2024, 25 účastníků
8.víkendový seminář (obory společně) - 21. - 22.9.2024, 25 účastníků
9.víkendový seminář absolventské představení - 23.-24.11.2024, 25 účastníků