Viliam Dočolomanský se narodil v roce 1975 v Malackách na Slovensku. Vyrůstal střídavě v Komárně a v Liptovském Mikuláši. V mládí studoval hudební interpretaci, jako středoškolák založil svůj první soubor pohybového divadla a vedl jazzovou kapelu. Na JAMU v Brně vystudoval činoherní režii. V letech 1995-2001 spolupracoval s Idou Kelarovou jako lektor v Mezinárodní škole pro lidský hlas. V roce 2004 absolvoval doktorandské studium na DAMU u prof. Jaroslava Vostrého v Praze.
Po skončení JAMU hostoval jako režisér v repertoárových divadlech v Čechách a na Slovensku. Poté však zrušil několik nabídek a odjel se skupinou mladých herců do Andalusie. Vytvořil tak svůj první nezávislý projekt, na základě kterého se v roce 2002 zformovalo Mezinárodni divadelní studio Farma v jeskyni. Jeho první inscenací byly Sonety temné lásky podle Federika Garcíi Lorky. Soubor Farma v jeskyni se etabloval jako moderní laboratorium pro performery, pracující na hranici žánrů „tzv. fyzického“, tanečního a hudebního divadla. Jeho inscenace a divadelní projekty reprezentovaly Českou republiku na mnoha světových festivalech na 3 kontinentech a ve více než 55 městech.
Počátkem 90. let 20. stol. V. Dočolomanský také spolupracoval s amatérskými divadelními soubory jako autor hudby, herec, scénograf a režisér. Působil i jako lektor v odborných porotách přehlídek amatérského divadla (např. Divadelní Bechyně 1999).
1992 – Divadelní súbor Scéna pri Vysokej vojenskej technickej škole v Liptovskom Mikuláši, Slovensko, Lev Nikolajevič Tolstoj, Mark Rozovskij: Príbeh koňa. Hudba a role Cholstoměr. Účast na CP Jiráskův Hronov.
1993 – Divadlo BODEA Liptovský Mikuláš, Slovensko, Allen Ginsberg, Viliam Dočolomanský: Allen and Naomi. Projekt inspirovaný Allenem Ginsbergem (Kadiš za Naomi). Překlad básní J. Buzássy. Scénář a režie Viliam Dočolomanský, scénografie Milan Jamnický a Viliam Dočolomanský.
Zdroj: viz Bibliografie.