MELÍŠKOVÁ, Vendula. Modelka XXL míří na FEMAD do Poděbrad. Online. Divadelník.cz 21. 8. 2024
Modelka XXL míří na FEMAD do Poděbrad
21 srpna, 2024
Vendula Melíšková
Absolutní vítězkou plzeňského festivalu Bez zbytečnejch řečí, českého předkola přehlídky FEMAD v Poděbradech, se stal divadelní soubor MonAmour Mnich. Ten se přehlídky zúčastnil dokonce se dvěma svými inscenacemi divadla jednoho herce. Při závěrečné volbě získaly od zástupců všech hrajících souborů nejvíce hlasů. Monika na poděbradský FEMAD přiveze inscenaci Modelka XXL, v níž si prvně divadlo jednoho herce vyzkoušela. Rozhovor níže se sestává ze dvou rozhovorů, které během festivalu BZŘ vznikly pro festivalový Zpravodaj. Na mé otázky odpovídala jak herečka Monika Nováková, tak režisérka Bety Minářů.
O BZŘ
Druhý ročník festivalu Bez zbytečnejch řečí proběhl v Plzni od 7. do 9. června 2024 v Divadle Dialog. Program festivalu tvořily činoherní inscenace, které byly doporučené z krajských postupových přehlídek směrem na Divadelní Piknik Volyně, ale zůstaly před jeho programovou branou. Vítěz festivalu postupuje na FEMAD Poděbrady, který se v roce 2024 uskuteční 12.-15. září. Kompletní program Bez zbytečnějch řečí najdete v článku Český FEMAD – festival Bez zbytečnejch řečí Plzeň 2024.
Moniko a Bety, máte pěkné jméno souboru, jak vznikl a kdo/co je pro vás „mon amour“?
BZŘ 2024 – předávání ocenění na závěr festivalu (Robert Kunesch, Michaela Seghmanová, Monika Nováková)
Foto Divadelník.cz
MN: Název vznikl po dlouhém hledání. Měly jsme jich spoustu a nakonec jsme zkoušely jít cestou přes naše jména Monika a Alžběta. Tak vznikla Mona. A najednou tam skočilo MonAmour. V překladu má láska. A je to zároveň naše láska k divadlu. A tak nějak naše divadelní motto.
Jak vypadá vaše domácí scéna s porovnáním prostoru v Divadlu Dialog?
MN a BM (dohromady): Trošku větší, ne nějak jako významně, ale určitě větší, prostornější, míň světel, výrazně míň světel. Proto jsme tak skromný, co se týče techniky. Je to klasický kukátko a vesnický sál.
Kolikrát jste již hrály inscenace Modelka XXL a Dokud se randí?
MN: Došly jsme k tomu, že s Modelkou se pohybujeme tak okolo čtyřicítky. Premiéra byla v roce 2018 pod bývalým spolkem. Pak byl covid… A pak jsme si udělaly nový spolek. Dokud se Randí jsme hrály asi třicet pět krát.
Modelka XXL v novém
Proč jste vlastně Modelku XXL obnovily?
MN: Protože jsme potřebovaly druhou hru. Chystaly jsme „Dokud se randí“ a zjistily, že nabízet jenom jednu hru není výhodné. Trošku jsme se opíraly o to, že Modelka měla historicky úspěch…
BM: …a že jsme neměly derniéru, protože to tak nějak vyšumělo. Takže jsme si říkaly, že ji párkrát poživíme a ukončíme. Ale nějak se nám ji nedaří ukončit.
A vypadá obnovená verze stejně jako ta původní?
MN: Text je stejnej. Ale tím, jak jsme nabraly zkušenosti a i díky tomu Randeti a celkově i s věkem, možná taky to trošičku, se to posunulo.
BM: Myslím si, že velká změna po herecký stránce je, že Monika herecky vyzrála.
Co hrajete raději? Dokud se randí nebo Modelku XXL?
BM: Sofiina volba…
MN: To je hrozně těžká otázka, protože to asi nejde rozlišit. Já tak ráda hraju, mám tak strašně ráda divadlo, že obě dvě ty hry jsou pro mě srdcovka. Modelka je první „divadlo jednoho herce“, který jsme dělaly a Rande je naše první „divadlo jednoho herce“, který jsme si napsaly samy. Modelka je jako první láska, na tu se taky nikdy nezapomene. A Rande je jak úžasnej manžel. Nedokážu si vybrat.
Hraní v jiném prostoru a před divadelníky
Byla tato představení na festivalu BZŘ v Dialogu něčím jiná než „normálně“?
MN: Myslím, že nic úplně zvláštního se nestalo, všechno tak nějak fungovalo. Pro Rande byl trošičku problém ten koberec. Ten mě trápí při přesouvání štaflí, co mám na scéně. Měla jsem strach, že se mi převrátí a musela se na to tedy víc soustředit. No, a během Modelky XXL jsem měla tři mini okýnka, ale rejža to nepoznala, takže dobrý.
BM: Já jsem jí chválila, že měla takovou pomalejší rychlost.
(vlevo) Dokud se randí
(vpravo) Modelka XXL
Foto Divadelník.cz
A jaké bylo publikum během BZŘ?
MN: Během představení Dokud se randí jsem z něj byla trošičku rozpačitá. Diváci nabíhali pomaleji, než jsem zvyklá. A možná protože se mi jejich reakce zdály na začátku vlažnější, než jsem zvyklá, měla jsem trošku přepálený začátek. Jak mi bylo poté na kruhu vytýkáno. Asi jsem se snažila od toho utéct, než jsem se sama vyklidila a dala jsem si ten prostor. Až pak to začalo fungovat.
BN: Máme totiž takovou teorii: všimly jsme si, že publikum, ve kterém jsou divadelníci, je takové ohleduplnější a fakt se víc bojí reagovat než to „obyčejné“ publikum, které do toho jde vždy od začátku naplno. Je to pro nás trochu paradox, že divadelníci jsou vlažnější, snad že mají cosi jako soucit nebo obavy, aby tu Moniku nerozhodili…
MN: Dávají si víc času, aby zjistili, jestli to, že chci odezvu během Rande, myslím vážně, nebo ne. Už to sice máme takhle vysledované, ale vždycky mě to překvapí. Zato ale Modelka XXL si vysloužila dokonce i potlesk ve stoje.
Ach ty – diety!
Behem představení Modelky XXL jsme téměř hodinu poslouchali o zkušenostech s dietami. Jaké jsou ty vaše?
MN: Musím říct, že ty dva výbuchy smíchu, který u diet byly, a to je banánová dieta, která zastaví i vlak a dieta podle krevních skupin, nejsou v původním textu. Ty jsou naše. A má krevní skupina je samozřejmě AB , takže můžu vše… Jinak my dietujeme, si myslím, furt. Viď? Ráno si dáme bůček a večer už si dáme jenom krkovičku.
Blýskavice aneb Jak na autorské psaní ve dvou
Modelka XXL je text spisovatelky Venduly Borůvkové. Dokud se randí je váš první autorský text. Jak vznikají vaše autorské texty?
MN: My většinou na cestách vymýšlíme náměty, o čem vůbec hrát. U divadla jednoho herce, kde je jen jedna herečka určité velikosti a nemůže hrát úplně všechno… je nejtěžší najít ten námět. Když už se na něm dohodneme, tak ho pak ještě třikrát změním. A pak začínáme psát s tím, že se domluvíme. Jedna vystřelí a snažíme se udělat dějovou linku bez nějakých kliček, bez fórů, úplně čistě. Pinkáme si nápady mezi sebou a pak se začneme scházet na zkouškách.
Říkáme tomu blýskavice. Začneme sypat jeden nápad za druhým a postupně si je eliminujeme.
BN: Myslím, že je dost důležitý, že jsme se před sebou přestaly úplně stydět v tom, že říkáme úplně cokoliv nás napadne, i když máme pocit, že je to blbost, tak to prostě řekneme.
MN: A druhá to třeba rozvine.
BN: Zjistily jsme, že blýskavice dost pomáhá. Jasně si řekneme, jestli to je či není ono. Fakt pálíme jedna přes druhou a nebojíme se škrtat. Taky je důležité říct, že dvě třetiny fórů, které nám na začátku připadly skvělé, tam prostě nejsou.
A kdo to pak všechno zapisuje?
MN: Píšeme to postupně do svých počítačů na sdílený dokument. Ještě čtrnáct dní před premiérou jsme dělaly úpravy.
Pro a proti divadla jednoho herce
A v čem vůbec vidíte úskalí či výhody divadla jednoho herce?
MN: Tak výhody jsou jasný. Nemusíme se s nikým zlobit a nikdo se nemusí zlobit s námi. Vejdeme se do jednoho auta, snadno se domluvíme. Díky tomu jsme taky profesionální zaskakovači. Když někde někdo vypadne, tak si vzpomenu na nás, protože ví, že jsme jenom dvě a lépe se dohodneme než támhle dvacetičlenný soubor. Čas, který strávíme na našich cestách, využíváme k tomu, že pořád můžeme tvořit. A to je velice fajn, naučily jsme se si naše cestování i užívat. Děláme si výlety a užíváme si zájezdy i mimo divadla. Co se týče toho úskalí, tak je to určitě ve scénářích, těch je totiž strašně málo. Tuto hru jsme si napsaly, protože právě nejsou a nebo jsou přístupná jen pro profesionální divadla, nebo by nás autorské poplatky zruinovaly. A nebo na to nemám fýzis, že jo…
Ale to, že jsme jenom dvě, je taky dost pitomé, protože Bety nemám před kým pomlouvat. Takže jí to musím říkat přímo do očí, že jo… (Pozn. red. Bety se potichu směje.)
.(vlevo) Bílý muž a Černá žena po Dokud se randí
(vpravo) Bílý a černý muž po Modelka XXL
Foto Divadelník.cz
Besedy v kruhu ve stylu FEMADu
Stejně jako na poděbradském FEMADu se po představeních koná tzv. Beseda v kruhu. Byla pro vás debata ve formě besedního kruhu přínosná?
MN: Pro mě teda je úplná novinka bílý a černý muž. Moc se mi to líbilo. Musím říct, že si dovedu představit, jak těžké je o něčem opravdu tři minuty mluvit a hledat tam nějaké zápory nebo naopak klady, když se vám to nelíbilo. Nádherně to odstartovalo tu následnou diskuzi. Jinak tenhle formát diskuzí, že se i diváci můžou zapojit, známe. V Dačicích to tak funguje běžně. Ne vždycky mají ale diváci odvahu se zapojit.
BN: Ale myslím si, že je fajn, jak lidi sedí v kruhu, že porotci nejsou před nimi, ale že se všichni tak nějak cítí jako rovnocenní diváci. Navíc na „normálních“ porotách to pro diváky bývá těžké, když nejdříve mluví porota. Projevit svůj názor, který s porotci třeba úplně nekoresponduje, bývá těžké. Tady dává porota (pozn. red. moderátor – Lála Langr) prostor prvně divákům, pakliže mají zájem něco říct, což je fajn.
MN: Možná až na ty záporné komentáře. Ba ne. Jen legrace. Právě ty připomínky nás posouvají. Zvláště ve smyslu scénáře. Chceme si napsat další hru a pracujeme na ní. Takže je pro nás důležité slyšet, jakým chybám, nedostatkům se napříště vyhnout. Abychom to nemusely poslouchat znovu. (Pozn. red. významné mrknutí).
Plzeň – Bez zbytečnejch řečí
Český FEMAD – BZŘ se odehrál v Plzni. Jakou máte s Plzní asociaci?
MN: Tak my pravidelně jezdíme přes Plzeň do Kaznějova na národní přehlídku divadel jednoho herce. Jinak jsem tady jednou byla určitě na tom obrovském náměstí, kde stojí uprostřed kostel. A jednou jsem byla v pivovaru. Taky mi tu studuje neteř a bydlí na kolejích, kde jsme byly ubytované během festivalu.
BN: Já mám pocit, že jsem v Plzni poprvé a piju teda plzeň.
A co máte rády bez zbytečných řečí?
BN: Divadlo, ale okolo divadla je vždycky strašných řečí. Pak svíčkovou a perlivé víno.
MN: No, mám novýho přítele. Tak toho mám ráda bez řečí. Prostě řeknu a rychle to je.
FEMAD Poděbrady
V září tedy vyrazí Modelka XXL do Poděbrad. Jaká máte očekávání?
Modelka XXL se objeví na FEMADu v Poděbradech během 12. až 15. září 2024. Kam a kdy si na MonAmour zajet i mimo FEMAD, zjistíte snadno na jejich perfektně aktualizovaném webu a facebooku.
Všechny čtyři Zpravodaje z festivalu Bez zbytečnejch řečí 2024 s rozhovory, besedami, recenzemi – najdete na webu organizujícího divadelního spolku Ragueneau.
MELÍŠKOVÁ, Vendula. Modelka XXL míří na FEMAD do Poděbrad. Online. Divadelník.cz 21. 8. 2024. Dostupné z: https://divadelnik.cz/modelka-xxl-miri-na-femad-do-podebrad/ [cit. 2024-08-22]
21 srpna, 2024
Vendula Melíšková
Absolutní vítězkou plzeňského festivalu Bez zbytečnejch řečí, českého předkola přehlídky FEMAD v Poděbradech, se stal divadelní soubor MonAmour Mnich. Ten se přehlídky zúčastnil dokonce se dvěma svými inscenacemi divadla jednoho herce. Při závěrečné volbě získaly od zástupců všech hrajících souborů nejvíce hlasů. Monika na poděbradský FEMAD přiveze inscenaci Modelka XXL, v níž si prvně divadlo jednoho herce vyzkoušela. Rozhovor níže se sestává ze dvou rozhovorů, které během festivalu BZŘ vznikly pro festivalový Zpravodaj. Na mé otázky odpovídala jak herečka Monika Nováková, tak režisérka Bety Minářů.
O BZŘ
Druhý ročník festivalu Bez zbytečnejch řečí proběhl v Plzni od 7. do 9. června 2024 v Divadle Dialog. Program festivalu tvořily činoherní inscenace, které byly doporučené z krajských postupových přehlídek směrem na Divadelní Piknik Volyně, ale zůstaly před jeho programovou branou. Vítěz festivalu postupuje na FEMAD Poděbrady, který se v roce 2024 uskuteční 12.-15. září. Kompletní program Bez zbytečnějch řečí najdete v článku Český FEMAD – festival Bez zbytečnejch řečí Plzeň 2024.
Moniko a Bety, máte pěkné jméno souboru, jak vznikl a kdo/co je pro vás „mon amour“?
BZŘ 2024 – předávání ocenění na závěr festivalu (Robert Kunesch, Michaela Seghmanová, Monika Nováková)
Foto Divadelník.cz
MN: Název vznikl po dlouhém hledání. Měly jsme jich spoustu a nakonec jsme zkoušely jít cestou přes naše jména Monika a Alžběta. Tak vznikla Mona. A najednou tam skočilo MonAmour. V překladu má láska. A je to zároveň naše láska k divadlu. A tak nějak naše divadelní motto.
Jak vypadá vaše domácí scéna s porovnáním prostoru v Divadlu Dialog?
MN a BM (dohromady): Trošku větší, ne nějak jako významně, ale určitě větší, prostornější, míň světel, výrazně míň světel. Proto jsme tak skromný, co se týče techniky. Je to klasický kukátko a vesnický sál.
Kolikrát jste již hrály inscenace Modelka XXL a Dokud se randí?
MN: Došly jsme k tomu, že s Modelkou se pohybujeme tak okolo čtyřicítky. Premiéra byla v roce 2018 pod bývalým spolkem. Pak byl covid… A pak jsme si udělaly nový spolek. Dokud se Randí jsme hrály asi třicet pět krát.
Modelka XXL v novém
Proč jste vlastně Modelku XXL obnovily?
MN: Protože jsme potřebovaly druhou hru. Chystaly jsme „Dokud se randí“ a zjistily, že nabízet jenom jednu hru není výhodné. Trošku jsme se opíraly o to, že Modelka měla historicky úspěch…
BM: …a že jsme neměly derniéru, protože to tak nějak vyšumělo. Takže jsme si říkaly, že ji párkrát poživíme a ukončíme. Ale nějak se nám ji nedaří ukončit.
A vypadá obnovená verze stejně jako ta původní?
MN: Text je stejnej. Ale tím, jak jsme nabraly zkušenosti a i díky tomu Randeti a celkově i s věkem, možná taky to trošičku, se to posunulo.
BM: Myslím si, že velká změna po herecký stránce je, že Monika herecky vyzrála.
Co hrajete raději? Dokud se randí nebo Modelku XXL?
BM: Sofiina volba…
MN: To je hrozně těžká otázka, protože to asi nejde rozlišit. Já tak ráda hraju, mám tak strašně ráda divadlo, že obě dvě ty hry jsou pro mě srdcovka. Modelka je první „divadlo jednoho herce“, který jsme dělaly a Rande je naše první „divadlo jednoho herce“, který jsme si napsaly samy. Modelka je jako první láska, na tu se taky nikdy nezapomene. A Rande je jak úžasnej manžel. Nedokážu si vybrat.
Hraní v jiném prostoru a před divadelníky
Byla tato představení na festivalu BZŘ v Dialogu něčím jiná než „normálně“?
MN: Myslím, že nic úplně zvláštního se nestalo, všechno tak nějak fungovalo. Pro Rande byl trošičku problém ten koberec. Ten mě trápí při přesouvání štaflí, co mám na scéně. Měla jsem strach, že se mi převrátí a musela se na to tedy víc soustředit. No, a během Modelky XXL jsem měla tři mini okýnka, ale rejža to nepoznala, takže dobrý.
BM: Já jsem jí chválila, že měla takovou pomalejší rychlost.
(vlevo) Dokud se randí
(vpravo) Modelka XXL
Foto Divadelník.cz
A jaké bylo publikum během BZŘ?
MN: Během představení Dokud se randí jsem z něj byla trošičku rozpačitá. Diváci nabíhali pomaleji, než jsem zvyklá. A možná protože se mi jejich reakce zdály na začátku vlažnější, než jsem zvyklá, měla jsem trošku přepálený začátek. Jak mi bylo poté na kruhu vytýkáno. Asi jsem se snažila od toho utéct, než jsem se sama vyklidila a dala jsem si ten prostor. Až pak to začalo fungovat.
BN: Máme totiž takovou teorii: všimly jsme si, že publikum, ve kterém jsou divadelníci, je takové ohleduplnější a fakt se víc bojí reagovat než to „obyčejné“ publikum, které do toho jde vždy od začátku naplno. Je to pro nás trochu paradox, že divadelníci jsou vlažnější, snad že mají cosi jako soucit nebo obavy, aby tu Moniku nerozhodili…
MN: Dávají si víc času, aby zjistili, jestli to, že chci odezvu během Rande, myslím vážně, nebo ne. Už to sice máme takhle vysledované, ale vždycky mě to překvapí. Zato ale Modelka XXL si vysloužila dokonce i potlesk ve stoje.
Ach ty – diety!
Behem představení Modelky XXL jsme téměř hodinu poslouchali o zkušenostech s dietami. Jaké jsou ty vaše?
MN: Musím říct, že ty dva výbuchy smíchu, který u diet byly, a to je banánová dieta, která zastaví i vlak a dieta podle krevních skupin, nejsou v původním textu. Ty jsou naše. A má krevní skupina je samozřejmě AB , takže můžu vše… Jinak my dietujeme, si myslím, furt. Viď? Ráno si dáme bůček a večer už si dáme jenom krkovičku.
Blýskavice aneb Jak na autorské psaní ve dvou
Modelka XXL je text spisovatelky Venduly Borůvkové. Dokud se randí je váš první autorský text. Jak vznikají vaše autorské texty?
MN: My většinou na cestách vymýšlíme náměty, o čem vůbec hrát. U divadla jednoho herce, kde je jen jedna herečka určité velikosti a nemůže hrát úplně všechno… je nejtěžší najít ten námět. Když už se na něm dohodneme, tak ho pak ještě třikrát změním. A pak začínáme psát s tím, že se domluvíme. Jedna vystřelí a snažíme se udělat dějovou linku bez nějakých kliček, bez fórů, úplně čistě. Pinkáme si nápady mezi sebou a pak se začneme scházet na zkouškách.
Říkáme tomu blýskavice. Začneme sypat jeden nápad za druhým a postupně si je eliminujeme.
BN: Myslím, že je dost důležitý, že jsme se před sebou přestaly úplně stydět v tom, že říkáme úplně cokoliv nás napadne, i když máme pocit, že je to blbost, tak to prostě řekneme.
MN: A druhá to třeba rozvine.
BN: Zjistily jsme, že blýskavice dost pomáhá. Jasně si řekneme, jestli to je či není ono. Fakt pálíme jedna přes druhou a nebojíme se škrtat. Taky je důležité říct, že dvě třetiny fórů, které nám na začátku připadly skvělé, tam prostě nejsou.
A kdo to pak všechno zapisuje?
MN: Píšeme to postupně do svých počítačů na sdílený dokument. Ještě čtrnáct dní před premiérou jsme dělaly úpravy.
Pro a proti divadla jednoho herce
A v čem vůbec vidíte úskalí či výhody divadla jednoho herce?
MN: Tak výhody jsou jasný. Nemusíme se s nikým zlobit a nikdo se nemusí zlobit s námi. Vejdeme se do jednoho auta, snadno se domluvíme. Díky tomu jsme taky profesionální zaskakovači. Když někde někdo vypadne, tak si vzpomenu na nás, protože ví, že jsme jenom dvě a lépe se dohodneme než támhle dvacetičlenný soubor. Čas, který strávíme na našich cestách, využíváme k tomu, že pořád můžeme tvořit. A to je velice fajn, naučily jsme se si naše cestování i užívat. Děláme si výlety a užíváme si zájezdy i mimo divadla. Co se týče toho úskalí, tak je to určitě ve scénářích, těch je totiž strašně málo. Tuto hru jsme si napsaly, protože právě nejsou a nebo jsou přístupná jen pro profesionální divadla, nebo by nás autorské poplatky zruinovaly. A nebo na to nemám fýzis, že jo…
Ale to, že jsme jenom dvě, je taky dost pitomé, protože Bety nemám před kým pomlouvat. Takže jí to musím říkat přímo do očí, že jo… (Pozn. red. Bety se potichu směje.)
.(vlevo) Bílý muž a Černá žena po Dokud se randí
(vpravo) Bílý a černý muž po Modelka XXL
Foto Divadelník.cz
Besedy v kruhu ve stylu FEMADu
Stejně jako na poděbradském FEMADu se po představeních koná tzv. Beseda v kruhu. Byla pro vás debata ve formě besedního kruhu přínosná?
MN: Pro mě teda je úplná novinka bílý a černý muž. Moc se mi to líbilo. Musím říct, že si dovedu představit, jak těžké je o něčem opravdu tři minuty mluvit a hledat tam nějaké zápory nebo naopak klady, když se vám to nelíbilo. Nádherně to odstartovalo tu následnou diskuzi. Jinak tenhle formát diskuzí, že se i diváci můžou zapojit, známe. V Dačicích to tak funguje běžně. Ne vždycky mají ale diváci odvahu se zapojit.
BN: Ale myslím si, že je fajn, jak lidi sedí v kruhu, že porotci nejsou před nimi, ale že se všichni tak nějak cítí jako rovnocenní diváci. Navíc na „normálních“ porotách to pro diváky bývá těžké, když nejdříve mluví porota. Projevit svůj názor, který s porotci třeba úplně nekoresponduje, bývá těžké. Tady dává porota (pozn. red. moderátor – Lála Langr) prostor prvně divákům, pakliže mají zájem něco říct, což je fajn.
MN: Možná až na ty záporné komentáře. Ba ne. Jen legrace. Právě ty připomínky nás posouvají. Zvláště ve smyslu scénáře. Chceme si napsat další hru a pracujeme na ní. Takže je pro nás důležité slyšet, jakým chybám, nedostatkům se napříště vyhnout. Abychom to nemusely poslouchat znovu. (Pozn. red. významné mrknutí).
Plzeň – Bez zbytečnejch řečí
Český FEMAD – BZŘ se odehrál v Plzni. Jakou máte s Plzní asociaci?
MN: Tak my pravidelně jezdíme přes Plzeň do Kaznějova na národní přehlídku divadel jednoho herce. Jinak jsem tady jednou byla určitě na tom obrovském náměstí, kde stojí uprostřed kostel. A jednou jsem byla v pivovaru. Taky mi tu studuje neteř a bydlí na kolejích, kde jsme byly ubytované během festivalu.
BN: Já mám pocit, že jsem v Plzni poprvé a piju teda plzeň.
A co máte rády bez zbytečných řečí?
BN: Divadlo, ale okolo divadla je vždycky strašných řečí. Pak svíčkovou a perlivé víno.
MN: No, mám novýho přítele. Tak toho mám ráda bez řečí. Prostě řeknu a rychle to je.
FEMAD Poděbrady
V září tedy vyrazí Modelka XXL do Poděbrad. Jaká máte očekávání?
Modelka XXL se objeví na FEMADu v Poděbradech během 12. až 15. září 2024. Kam a kdy si na MonAmour zajet i mimo FEMAD, zjistíte snadno na jejich perfektně aktualizovaném webu a facebooku.
Všechny čtyři Zpravodaje z festivalu Bez zbytečnejch řečí 2024 s rozhovory, besedami, recenzemi – najdete na webu organizujícího divadelního spolku Ragueneau.
MELÍŠKOVÁ, Vendula. Modelka XXL míří na FEMAD do Poděbrad. Online. Divadelník.cz 21. 8. 2024. Dostupné z: https://divadelnik.cz/modelka-xxl-miri-na-femad-do-podebrad/ [cit. 2024-08-22]
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.
Vaše jméno: | |
Váš e-mail: | |
Informace: | |
Obrana proti spamu: | do této kolonky napiště slovo 'divadlo': |