Divadýlko na dlani z Mladé Boleslavi přijelo do Loun s velmi sympatickým inscenačním počinem nahlížejícím do omrzení hranou a okoukanou detektivní komedii Osm žen Roberta Thomase neobvyklým prizmatem. Režisér Petr Matoušek se po patřičné textové úpravě (čestné uznání) pokusil Thomasovu hru inscenovat jako grotesku. Tento záměr podpořila i scénografie inscenace, scéna Petra Matouška (cena) a kostýmní výprava Petry Kluzákové. Z přehlídkového představení byl zřetelný odvážný inscenační záměr. Nejedna scéna byla přetavena do groteskní nadsázky především díky herectví Simony Matouškové v roli Augusty (cena), Kateřiny Fixové j.h. v roli Bábi a dílem i Kláry Pabištové v roli Katky (čestné uznání). To jsou však pouze tři pilíře z osmi, nad nimiž by bylo zapotřebí sklenout klenbu groteskní nadsázky. Možná to bude někdy a někde jinak, avšak v Lounech si divák nemohl být ani jistý, zda ony jmenované čnící herecké pilíře nejsou chyba, zda se nevymkly z „důvěryhodného a pravděpodobného detektivního příběhu“. Ty uvozovky jsou úmyslné, neboť pohlédneme-li dnešníma očima na Thomasův text, nic důvěryhodného a pravděpodobného v něm nenalezneme. Už proto mi počin mladoboleslavských připadá přínosný. Obávám se však, že jeho završení je v současnosti nad síly hereckého souboru. Rád bych však byl překvapen z toho, že jsou mé obavy liché. Ať tak či onak, mladoboleslavská inscenace Osmi žen byla na Lounském divadlení 2012 vrcholem z hlediska tvořivého divadelního usilování, a to navzdory tomu, že byla na celostátní přehlídku doporučena inscenace jiná.