1993 - Pohybový ateliér Sdružení divadelních aktivit, Brno
Začátek: 1.1993
Konec: 7.1993
K založení tohoto ateliéru vedla potřeba prozkoumat způsob přípravy herce pro divadlo, kterému věříme a neschopnost spolupracovat s běžnými
herci, kteří nejsou zpravidla schopni akceptovat jiný způsob herectví než ten, na který jsou zvyklí. Proto byla formulována teze divadla jako nekonečné dílny, divadla, jehož prvořadým úkolem je rozvíjet všechny aktéry procesu a to herce během výcviku, všechny spolutvůrce inscenace a režiséra během tvorby a diváky během představení.
Předpokladem rozvoje bylo neustálé narušování běžných klišé, odstavování navyklých spojení a odstraňování bloků. Pro herce je inscenace prostředkem pro jejich rozvoj, pro režiséra je hlavním cílem najít takový inscenační tvar, který klade požadavky na diváky tak, že uvolňuje jejich tvůrčí proces.
Samotná inscenace je dána neustálým významovým pohybem znaku, rovněž herec, režisér a divákje pro jiné i pro sebe jiným znakem výrobního procesu, než za který se sám považuje.
Ateliér byl veden metodikou, která byla vyzkoušena při práci na mezinárodních dílnách, při práci mezinárodního souboru OCCASION GROUP, který vystupuje při příležitostech různých festivalů, při práci Ateliéru (leden až květen) a při dalších akcích Sdružení divadelních aktivit.
A t e I i é r je veden s důrazem na samostatnou práci a individuální přístup a vychází (a je inspirován) z těchto zdrojů :
Pantomima a pohybové divadlo
Kočařova hlasová škola
Komedie dell'arte a komediálníherectví
Minimalistické etudy
Výrazový tanec
Divadlo J. Grotowského a E. Barby
Tradiční indické divadlo
Tai-chi, aikido, asijské impulsy pro herectví
Primitivní herecké techniky, divadlo rituálu
Jóga
Pohybový ateliér byl realizován od ledna do července 1993.
Od října do prosince 1993 byl naplánován další Pohybový ateliér pro nové zájemce.
herci, kteří nejsou zpravidla schopni akceptovat jiný způsob herectví než ten, na který jsou zvyklí. Proto byla formulována teze divadla jako nekonečné dílny, divadla, jehož prvořadým úkolem je rozvíjet všechny aktéry procesu a to herce během výcviku, všechny spolutvůrce inscenace a režiséra během tvorby a diváky během představení.
Předpokladem rozvoje bylo neustálé narušování běžných klišé, odstavování navyklých spojení a odstraňování bloků. Pro herce je inscenace prostředkem pro jejich rozvoj, pro režiséra je hlavním cílem najít takový inscenační tvar, který klade požadavky na diváky tak, že uvolňuje jejich tvůrčí proces.
Samotná inscenace je dána neustálým významovým pohybem znaku, rovněž herec, režisér a divákje pro jiné i pro sebe jiným znakem výrobního procesu, než za který se sám považuje.
Ateliér byl veden metodikou, která byla vyzkoušena při práci na mezinárodních dílnách, při práci mezinárodního souboru OCCASION GROUP, který vystupuje při příležitostech různých festivalů, při práci Ateliéru (leden až květen) a při dalších akcích Sdružení divadelních aktivit.
A t e I i é r je veden s důrazem na samostatnou práci a individuální přístup a vychází (a je inspirován) z těchto zdrojů :
Pantomima a pohybové divadlo
Kočařova hlasová škola
Komedie dell'arte a komediálníherectví
Minimalistické etudy
Výrazový tanec
Divadlo J. Grotowského a E. Barby
Tradiční indické divadlo
Tai-chi, aikido, asijské impulsy pro herectví
Primitivní herecké techniky, divadlo rituálu
Jóga
Pohybový ateliér byl realizován od ledna do července 1993.
Od října do prosince 1993 byl naplánován další Pohybový ateliér pro nové zájemce.
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.