1993-1994 - Dramatická výchova v základní škole, Praha, Ústí nad Orlicí, České Budějovice, Mladá Boleslav
Začátek: xx.10.1993
Konec: 1.6.1994
Pořadatel:
IPOS ARTAMA , Praha
Středisko kulturních služeb Ústí nad Orlicí
Jihočeské centrum pro další vzdělávání v Českých Budějovicích
SÍŤ Mladá Boleslav
Středisko kulturních služeb Ústí nad Orlicí
Jihočeské centrum pro další vzdělávání v Českých Budějovicích
SÍŤ Mladá Boleslav
Jednoletý vzdělávací cyklus pro učitele základních škol a vychovatele školních družin
Cílem tohoto cyklu je formou praktických cvičení seminářů a přednášek zprostředkovat učitelům ŽŠ aktivní kontakt s dramatickou výchovou /tvořivou dramatikou/ a přispět k jejich osobnostnímu rozvoji.
Rámcový učební plán kurzu:
Dramatická výchova v kontextu školské reformy. Hra, kontakt, sebedůvěra. Dramatika v kontextu školské reformy II. Praxe, teorie a metodika dramatické výchovy. Tvořivá hra a osobnostní rozvoj učitele a žáka. Dramatické hry & improvizace. Hry s materiálem, předmětem & loutkou. Literatura a jazyk jako inspirace dramatické hry. Úvod do teorie dramatické výchovy. Metodika dramatické výchovy III. Možnosti aplikace dramatické výchovy ve vyučování. Aplikace dramatické výchovy v ZŠ /podle zájmu a potřeb frekventantů. Metodika dramatické výchovy s ohledem na
možnosti jejího využívání v různých předmětech.
Výuka proběhla v osmi víkendových setkáních a byla zakončena pětidenní dílnou. Cyklus je pořádán paralelně ve čtyřech místech ČR.
Cílem tohoto cyklu je formou praktických cvičení seminářů a přednášek zprostředkovat učitelům ŽŠ aktivní kontakt s dramatickou výchovou /tvořivou dramatikou/ a přispět k jejich osobnostnímu rozvoji.
Rámcový učební plán kurzu:
Dramatická výchova v kontextu školské reformy. Hra, kontakt, sebedůvěra. Dramatika v kontextu školské reformy II. Praxe, teorie a metodika dramatické výchovy. Tvořivá hra a osobnostní rozvoj učitele a žáka. Dramatické hry & improvizace. Hry s materiálem, předmětem & loutkou. Literatura a jazyk jako inspirace dramatické hry. Úvod do teorie dramatické výchovy. Metodika dramatické výchovy III. Možnosti aplikace dramatické výchovy ve vyučování. Aplikace dramatické výchovy v ZŠ /podle zájmu a potřeb frekventantů. Metodika dramatické výchovy s ohledem na
možnosti jejího využívání v různých předmětech.
Výuka proběhla v osmi víkendových setkáních a byla zakončena pětidenní dílnou. Cyklus je pořádán paralelně ve čtyřech místech ČR.
Lektoři:
Kurs v Hradci Králové:
GREGOROVÁ, Vlasta
MARTÍNKOVÁ, Nina. MgA.
KŘENKOVÁ, Jana, Mgr.
PICEK, Josef
POLZEROVÁ, Eva, Mgr.
PROVAZNÍK, Jaroslav, Prof. AMU.
STRNADOVÁ, Olga
SVOBODOVA, Radka
VACEK, Pavel
GREGOROVÁ, Vlasta
MARTÍNKOVÁ, Nina. MgA.
KŘENKOVÁ, Jana, Mgr.
PICEK, Josef
POLZEROVÁ, Eva, Mgr.
PROVAZNÍK, Jaroslav, Prof. AMU.
STRNADOVÁ, Olga
SVOBODOVA, Radka
VACEK, Pavel
Bibliografie:
Dramatická výchova / časopis Divadelní hromada č. 8, 1993 Impuls, Hradec Králové, číslo 8, str.233
Dramatická výchova / časopis Divadelní hromada č. 9, 1994 Impuls, Hradec Králové, číslo 9, str.260
Dramatická výchova / časopis Divadelní hromada č. 9, 1994 Impuls, Hradec Králové, číslo 9, str.260
Související Geografické celky
- České Budějovice, okres (Okres, nadř. celek Jihočeský kraj, Jihočeský kraj, Česká republika)
- Mladá Boleslav (Okres, nadř. celek Středočeský kraj, Středočeský kraj, Česká republika)
- Praha, hlavní město (Kraj, nadř. celek Česká republika, Praha, hlavní město, Česká republika)
- Ústí nad Orlicí (Okres, nadř. celek Pardubický kraj, Pardubický kraj, Česká republika)
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.