1988 - Metodická akce Voiceband '88, Praha-Stodůlky
Začátek: 4.11.1988
Konec: 5.11.1988
Pořadatel:
Okresní kulturní dům a Okresní národní výbor (Praha 5, Stodůlky)
Voiceband '88 byl další programově-metodickou akcí z cyklu Současné směry divadla, jehož cílem bylo zachytit nejvýraznější trendy tehdejšího divadla, seznámit s jejich vybranými inscenacemi diváka a podrobit je hlubší analýze.
Voiceband charakterizovalo využití hudebnosti slova, spojení hudby, zpěvu a rytmizovaného slova v divadelní inscenaci.
Podobně jako v případě předchozí metodické akce Modelová hra (říjen 1988), byly i zde na programu tři inscenace s obdobnými tvůrčími principy, tematické přednášky a závěrečná syntetizující diskuze.
Vybrané inscenace:
Třeboň, Loutkářský soubor MěKS Třeboň, Miloš Vodička: Asagao.
Praha, Recitační skupina Vpřed, Lumír Tuček: ukázky z inscenací.
Třebíč, Dramatický klub, starofrancouzský anonym: Aucassin a Nicoletta
Námět přednášek a syntetizující diskuze:
- východiska a zdroje, vznik a vývoj Voicebandu E. F. Buriana - nejvýraznější osobnosti tohoto směru (20. a 30. léta 20. století)
- spojitosti hudby a divadelního přednesu
- postavení a vztah slova a jeho hudebně zvukové realizace
- konkrétní prostředky a postupy uvedených inscenací
- změny a posuny v současném užití voicebandu a jejich zdroje a důvody
- současná podoba, možnosti, problémy divadla voicebandového typu a jeho místo v kontextu československého i světového divadla
- důvody znovuožití voicebandového divadla v 70. a 80. letech
Voiceband charakterizovalo využití hudebnosti slova, spojení hudby, zpěvu a rytmizovaného slova v divadelní inscenaci.
Podobně jako v případě předchozí metodické akce Modelová hra (říjen 1988), byly i zde na programu tři inscenace s obdobnými tvůrčími principy, tematické přednášky a závěrečná syntetizující diskuze.
Vybrané inscenace:
Třeboň, Loutkářský soubor MěKS Třeboň, Miloš Vodička: Asagao.
Praha, Recitační skupina Vpřed, Lumír Tuček: ukázky z inscenací.
Třebíč, Dramatický klub, starofrancouzský anonym: Aucassin a Nicoletta
Námět přednášek a syntetizující diskuze:
- východiska a zdroje, vznik a vývoj Voicebandu E. F. Buriana - nejvýraznější osobnosti tohoto směru (20. a 30. léta 20. století)
- spojitosti hudby a divadelního přednesu
- postavení a vztah slova a jeho hudebně zvukové realizace
- konkrétní prostředky a postupy uvedených inscenací
- změny a posuny v současném užití voicebandu a jejich zdroje a důvody
- současná podoba, možnosti, problémy divadla voicebandového typu a jeho místo v kontextu československého i světového divadla
- důvody znovuožití voicebandového divadla v 70. a 80. letech
Lektoři:
Jaromír Kazda, pedagog pražské konzervatoře zaměřující se na jevištní slovo
Richard Pogoda, profesionální hudebník
Richard Pogoda, profesionální hudebník
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.