1970 - Dětské divadelní studio SČDO Rolnička, Praha - Troja
Začátek: 1970
Do Dětského divadelního studia Rolnička, jehož cílem byla komplexní divadelní předvýchova dětí do 10 let, byly děti vybírány na základě talentových přijímacích zkoušek.
V rámci studia pak byly rozděleny do dvou skupin (I. skupina dětí 3 - 5 let a II. skupina dětí 6 - 8 let), které se scházely vždy ve středu v rozdílných časových blocích.
Jednotlivé hodiny se odehrávaly zhruba v tomto schématu:
A. balet (rozcvička, cvičení u tyče, v sále, na žíněnce nebo na zemi)
B. tanečně-hudební výchova (nácvik písní a tanců, taneční improvizace a hry, zákl. pojmy z teorie hudby a tance)
C. herecká výchova (etudy a cvičení, drobné improvizace, výcvik smyslů, paměti, dikce, rytmizace řeči, základy divadelní teorie)
D. výtvarná výchova (od jednoduchých ke složitějším návrhům scénické výpravy, členění jevištního prostoru)
E. závěr (hodnocení lekce, úklony)
Vedoucí každou lekci následně písemně vyhodnocovali.
V prvním roce měla být výuka spíše teoretická, ve druhém více praktická (příprava vystoupení, exkurze,...).
První rok výuky byl uzavřen individuálními zkouškami (patnáctiminutová zkouška před komisí). Děti mohly získat maximální počet 100 bodů, za každý předmět maximálně 25 bodů. Rodiče pak obdrželi písemnou zprávu o výsledku zkoušek a osobnosti svého dítěte a dostali různá individuální doporučení v souvislosti s dalším tvůrčím vývojem dítěte.
Druhý rok výuky byl zahájen v říjnu 1971. Bohužel již s menším počtem účastníků (celkem 22 dětí). V rámci praktické výuky Rolnička navázala spolupráci s ochotnickými soubory SČDO - např. DOPRAPO, Bozděch a Zrcadlo. Režisér a autor souboru DOPRAPO Petr Weig pracoval s dětmi jako lektor herecké výchovy a režisér a pomáhal i s organizací studia. 22. prosince 1971 děti vystoupily ve vánočním pásmu Koleda Rolničky. V rámci zakončení druhého roku výuky pak měly děti odehrát závěrečné představení a opět absolvovat zkoušky.
V rámci studia pak byly rozděleny do dvou skupin (I. skupina dětí 3 - 5 let a II. skupina dětí 6 - 8 let), které se scházely vždy ve středu v rozdílných časových blocích.
Jednotlivé hodiny se odehrávaly zhruba v tomto schématu:
A. balet (rozcvička, cvičení u tyče, v sále, na žíněnce nebo na zemi)
B. tanečně-hudební výchova (nácvik písní a tanců, taneční improvizace a hry, zákl. pojmy z teorie hudby a tance)
C. herecká výchova (etudy a cvičení, drobné improvizace, výcvik smyslů, paměti, dikce, rytmizace řeči, základy divadelní teorie)
D. výtvarná výchova (od jednoduchých ke složitějším návrhům scénické výpravy, členění jevištního prostoru)
E. závěr (hodnocení lekce, úklony)
Vedoucí každou lekci následně písemně vyhodnocovali.
V prvním roce měla být výuka spíše teoretická, ve druhém více praktická (příprava vystoupení, exkurze,...).
První rok výuky byl uzavřen individuálními zkouškami (patnáctiminutová zkouška před komisí). Děti mohly získat maximální počet 100 bodů, za každý předmět maximálně 25 bodů. Rodiče pak obdrželi písemnou zprávu o výsledku zkoušek a osobnosti svého dítěte a dostali různá individuální doporučení v souvislosti s dalším tvůrčím vývojem dítěte.
Druhý rok výuky byl zahájen v říjnu 1971. Bohužel již s menším počtem účastníků (celkem 22 dětí). V rámci praktické výuky Rolnička navázala spolupráci s ochotnickými soubory SČDO - např. DOPRAPO, Bozděch a Zrcadlo. Režisér a autor souboru DOPRAPO Petr Weig pracoval s dětmi jako lektor herecké výchovy a režisér a pomáhal i s organizací studia. 22. prosince 1971 děti vystoupily ve vánočním pásmu Koleda Rolničky. V rámci zakončení druhého roku výuky pak měly děti odehrát závěrečné představení a opět absolvovat zkoušky.
Bibliografie:
Dětské divadelní studio SČDO, Amatérská scéna, roč. 9, č. 4, duben 1972, s. 19-20.
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.