Otrokovice, Racek - Hrátky s čertem - na KP Forbína v Otrokovicích 2003. R. Švehlík: Otrokovická forbína 2003. AS 2003, č. 2
Divadelní soubor RACEK Otrokovice
Jan Drda: Hrátky s čertem
Tuto klasickou českou hru si vybral místní otrokovický soubor pod režijním vedením Milana Neorala. Představení se vyznačovalo prostotou hereckého projevu, některé scény připomínaly spíše rozhlasovou hru než divadelní inscenaci. Představení jako celek působilo na diváka svou upřímností a hereckým nadšením mladých herců. Radek Sakač v roli vojáka Martina Kabáta neopakoval zažitá klišé, nenechal se inspirovat slavnou filmovou či rozhlasovou verzí hry. Jeho vojenský vysloužilec je plný energie, neužívá patosu a řeší situace s velkou rozhodností.
Problémem této inscenace jsou nepřesně vystavěné situace, které zejména v této české klasice zdůrazňují její téma a také míru humorných scén. Humoru se této inscenaci nedostává. Dalším otazníkem se stává zcela vědomá přeměna některých mužských postav v postavy ženské. Ne vždy je tato „travestie“ předkládána divákovi s dostatečnou mírou škrtů textu hry. A tak jsme na jevišti svědky toho, jak si chce hubatá Káča vzít za muže (či spíše za ženu) čerta Karborunda v ženském převleku.
Soubor se také nepřesně drží předepsaného „drdovského dialektu“, a tak na jevišti slyšíme synkrezi jihočeského a moravského přízvuku. I přes tyto připomínky nutno ocenit fakt, že i přes délku inscenace (téměř 150 minut) představení není nudné a zaujme jak malého, tak dospělého diváka.
Jan Drda: Hrátky s čertem
Tuto klasickou českou hru si vybral místní otrokovický soubor pod režijním vedením Milana Neorala. Představení se vyznačovalo prostotou hereckého projevu, některé scény připomínaly spíše rozhlasovou hru než divadelní inscenaci. Představení jako celek působilo na diváka svou upřímností a hereckým nadšením mladých herců. Radek Sakač v roli vojáka Martina Kabáta neopakoval zažitá klišé, nenechal se inspirovat slavnou filmovou či rozhlasovou verzí hry. Jeho vojenský vysloužilec je plný energie, neužívá patosu a řeší situace s velkou rozhodností.
Problémem této inscenace jsou nepřesně vystavěné situace, které zejména v této české klasice zdůrazňují její téma a také míru humorných scén. Humoru se této inscenaci nedostává. Dalším otazníkem se stává zcela vědomá přeměna některých mužských postav v postavy ženské. Ne vždy je tato „travestie“ předkládána divákovi s dostatečnou mírou škrtů textu hry. A tak jsme na jevišti svědky toho, jak si chce hubatá Káča vzít za muže (či spíše za ženu) čerta Karborunda v ženském převleku.
Soubor se také nepřesně drží předepsaného „drdovského dialektu“, a tak na jevišti slyšíme synkrezi jihočeského a moravského přízvuku. I přes tyto připomínky nutno ocenit fakt, že i přes délku inscenace (téměř 150 minut) představení není nudné a zaujme jak malého, tak dospělého diváka.
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.