HULEC, Vladimír: Divadlo je svaté, svaté je divadlo - Modrý kocour - Žezla aneb Žádné lásky, jenom kruté smyslnosti. AS 2008, č. 2.
Na existenciální deprese se zaměřily ještě další soubory. Hodně svérázné bylo například Broukovcovo Kamdivadlo z České Kamenice. Hra Pavla Časara Žezla aneb Žádné lásky, jenom kruté smyslnosti vyvolala asi nejkontroverznější odezvu festivalu. Autor se v ní pokusil zachytit proces myšlení a zmapovat možné způsoby chování (v závislosti na velmi rozdílných situacích) naprosto záporné, pro společnost nepřijatelné osoby – vraha z vilnosti. Ukazuje ho v dlouhých monolozích. Nejprve čekajícího na popravu a vzpomínajícího na své zločiny. Po jakési podivné světové nemoci se z něj však stává poslední a jediný žijící muž. Je nepostradatelný a podle toho se chová. Když se zjistí, že kdesi na Zemi přece jen nějací muži přežili, vrací se hlavní postava do cely a je popravena. Ovšem to je jen jedna rovina příběhu. Hledat a nalézat by se v něm daly ještě mnohé další odkazy a konotace. Freudovské, archetypální, náboženské, rituální, biblické. Nejsem si jist, zda o nich tvůrci vůbec uvažovali. Spíš se mi zdálo, že se jimi nechali vést intuitivně a že některé se objevují zcela náhodně, nevědomě. Opájení se lidskou zvrhlostí mi přišlo až nebezpečné. A právě postoj autora k tak nebezpečnému tématu, jakým je obsese vraždění dětí v konfrontaci s lidskou existencí, mi na prapodivné, v mnoha ohledech záhadné inscenaci strašlivě scházel. Mohl ji stvořit šílenec i dítě.
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.