SCHEJBAL, Milan: Popelka na houpačce - Na cestě. AS 2007, č. 6
Věrno svému názoru na divadlo a poetice, se kterými slavilo už nejeden úspěch, zůstalo Studio Divadla Dagmar Karlovy Vary, resp. jeho část. Dvojice interpretek, Libuše Hašková a Magdaléna Hniličková, odehrála na prakticky prázdné scéně a pouze s dvojicí židlí a nevelkým množstvím náznakových rekvizit pod souhrnným názvem Na cestě tři odlišné pohádkové příběhy: keltský O princezně z Potopeného ostrova, svahilský Jak chudák krmil ženu jazykem a katalánský Král Masip (napsala Magdaléna Hniličková na motivy Jana Vladislava a Pavla Šruta). Základním problémem inscenace se zde jeví fakt, že celkové spojení tří značně rozdílných pohádek je ryze vnější. Nevyplývá ani z jejich vzájemné tematické vazby, ani není jejich výběr jevištně zdůvodněn osobním tématem interpretek. Rámec inscenace (čekání vypravěček na blíže neurčený dopravní prostředek, pravděpodobně loď, aby pak v závěru odpluly vlastními silami) působí natolik obecně, že lze jeho základní situaci čekání interpretovat naprosto libovolným způsobem. Obě představitelky jsou bezpochyby talentované, jejich projev je kultivovaný a v mnoha směrech na vysoké úrovni, stejně jako jejich vzájemná souhra. Tentokrát však měla produkce Karlovarských daleko k ucelenému divadelnímu tvaru.
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.