TEJNOROVÁ, Petra: 57. Loutkářská Chrudim – kapitoly z loutkorybaření - Mariage aneb Dobře prodaná nevěsta. AS 2008, č. 4, s. 29-30.
Sabinovo libreto Prodané nevěsty se stalo inspirací pro inscenaci Mariage aneb Dobře prodaná nevěsta (LS Tichý jelen Roztoky). Herci – v tomto případě komedianti – komunikují s diváky před malou scénou v rámci expozice celého divadelního kusu. Scénu pak tvoří jakási mini-maringotka. Přes výtvarné nápady a fórky přejdou herečky plynule k samotnému hraní. Mini-loutkami tak rozehrají hlavní dějovou linii známého příběhu. Ale s použitím slov prof. Císaře by se dalo pochybovat o tom, zda tu hlavní dějová linie vůbec je. Pokud někdo totiž čeká složitější příběh, který by se mohl nad Sabinovou předlohou rozvinout, pak bude zklamán. A bude zklamán i ten, kdo hledá tematické vazby. Nebude zklamán ovšem ten, kdo pohrávání si s Prodanou nevěstou vezme jako východisko celé inscenace. A tak se důležitá stává radost ze hry. Ač to může znít jako fráze, přesto energie a „drive“, s jakým se všechny tři herečky zmocňují svých hereckých příležitostí, má svůj šarm. Na diskuzi se hovořilo hlavně o problému s rámcem – hraní komediantů o svatbě na svatbě, kde se svatebčané stávají těmi, o kterých je hráno. Je to jakési divadlo na divadle na druhou.Velký rozruch pak vyvolalo velmi akcentované prase, které se však vymyká výtvarně (oživlá plechovka) a jeho příběh není zcela ukončen.
Pokud se s námi chcete o ně podělit, zašlete nám je prosím prostřednictvím následujícího formuláře. Formulář slouží pro zasílání faktografických informací pracovníkům databáze.
Prosíme, neposílejte vzkazy určené souborům či jednotlivým osobám, nebudou jim doručeny. Neposkytujeme jiné než zveřejněné kontaktní informace. Pokud chcete kontaktovat jednotlivé soubory či organizace, využijte prosím jejich webové stránky.